הלכות ומנהגים

האם צריך להפריש מתנה מכרטיס מתנה (גיפט קארד)?

  • כ"ח תשרי התש"פ 
אא

שאלה

שלום,

האם צריך להפריש מעשר מכרטיס מתנה (גיפט קארד) - כרטיס שהטעינו בו סכום של כסף לקניות בחנויות מסוימות?

תודה!

תשובה

שלום רב,

יש להחמיר להפריש מעשר.

מקורות: אמנם בספר אורחות מתנה (עמוד רנג) הביא בשם הגר"ח קניבסקי שליט"א, שיש לדון תווי קנייה כחפץ ולא ככסף, ולכן אין צורך להפריש מהם מעשר כספים.

אולם בספר אשרי האיש חלק יורה דעה חלק ב' (פרק מז סעיף ה) כתב בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל שעל תלושי מזון צריך לתת מעשר כספים, כמו שמקבל כסף מזומן. וכן הדין אם מקבל תלושי קניות ממקום עבודתו, שיכול להשיג עם זה מצרכים מחנות מסוימת, והטעם, שכל שווה כסף הרי הוא ככסף.

וכן דעת הגר"נ קרליץ זצ"ל בספר חוט שני יום טוב (עמוד שנא) שיש להפריש מעשר מתווי קנייה, כי אף שאין אפשרות לקנות עם זה מוצרים אלא בחנות מסוימת, מכל מקום הרי יש להם בחירה מה לקנות, ולכן יש לדונם ככסף ולא כחפץ, ויש ליתן מהם מעשר כספים.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מתנהמעשר כספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים