זוגיות

מה עושים לגביי שמירת נגיעה

  • ה' ניסן התשע"ט
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב

אני כיום בת 28 רווקה, חשוב לציין שאני מתחזקת לא מתלבשת לפי ההלכה נגדיר את זה לבוש דתי לאומי.
שמרתי על עצמי מבחינת נגיעה כל הזמן מתחת לגיל 18 הייתי אומרת שלום ל"ידידים" עם חיבוק נשיקת שלום וזהו ואחר כך החלטתי שזהו אני שומרת נגיעה!
מאז בגיל 24 קרתה טעות אחת קטנה וזהו!!!

ישבתי ודיברתי עם חברה שהיא לא דתיה והיא טוענת שאני חייבת להשתחרר מהדבר הזה של שמירת נגיעה כשאני יוצאת לדייטים/ מדברת איתם בטלפון אני לא אמורה להזכיר את זה כל הזמן כי גם אולי עדיף קודם שיכירו אותי ואז אולי יחליטו שמוכנים להמשיך להכיר אותי בגלל הפנימיות שלי ולא משנה אם שומרת נגיעה וגם שבחורים במגזר שלי בגילאים האלה כבר עברו דברים אז אני יכולה לשכוח משומר נגיעה או לשמור כי זה כבר גיל מבוגר דבר שמבחינתי נשמע צודק מצד אחד ומצד שני אני לא מוכנה שאף אחד יגע בי זה רצון השם.

מה עלי לעשות??

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לעמוד על שמירת הנגיעה כראוי. בוודאי שמי שאינה דתיה ולא מבינה את החומרה שיש בעבירה ואת גודל השכר שיש בעמידה בניסיון תאמר שאין מקום לשמירת נגיעה.. לדעתה מדובר פה במשהו כמו טבעוני או צמחוני או התעמלות וכיוצא בזה ולא משהו שהוא ערכי ושאין מקום לשנות כלל וכלל.

אין ספק שאין כל מקום לויתור בעניין זה. יש אולי קצת צדק בדבריה אבל בכיוון ההפוך וכדלהלן, היות שהפנימיות שלך היא הרבה יותר גדולה מהחיצוניות שלך יתכן ואת נפגשת עם בחורים לא לפי דרגתך, ולכן את לא מוצאת את זיווגך שבאמת מתאים לך. אני מציע להתחזק קצת יותר בלבוש ובזה תזכי לזיווג ההגון שמתאים לך לפי מעלתך. דבר זה יועיל לך גם כסגולה למציאת זיווגך ההגון וגם בצורה לוגית שמאחר ואת תיראי כפי הפנימיות האמתית שלך תזכי לזיווג שבאמת מתאים לך.

אשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמאולי

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת נגיעהזיווג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה