מה הם הכללים לקריאת תיקון הכללי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני תוהה לגבי החוקיות שקיימת בקריאת התיקון הכללי... קראתי באופן לא מסודר על כך שאסור לקרוא את התיקון בימי שבת וכן אחרי שקיעה.. ושאם אני מכוונת לקראת זוגיות/פרנסה וכ`ו... עליי לקרוא ארבעים יום.. אם כן שאלתי היא מה הם הכללים שבקראית התיקון הכללי

תשובה

שלום וברכה

אין שום חוקים בענין אמירת התיקון הכללי יותר מאמירת תהילים סתם.

לפי הידוע ומפורסם בכל הספרים הקדושים אמירת תהילים בכוונה ובהכנעה, כוחו רב לדחות כל מיני פורעניות ופגעים רעים וכל מחלה וכל תקלה מהאומר ומעל אנשי ביתו ומשפחתו, ולפתוח שערי ברזל נעולים ולקרוא לאסירים דרור.

רבי נחמן מברסלב זצ"ל סידר עשרה פרקים מתוך כלל הספר שלפי דעתו הם סגוליים יותר משאר הפרקים, יש שהסכימו לו, ויש שדחו את דבריו, גם לפי דברי המתנגדים אין איסור באמירת פרקים אלו, שהרי הן משירי דוד המלך בכלל כל ספר תהילים אלא שאין מעלה יתירה באמירתם, מכלל שאר הפרקים.

רבי נחמן אף פעם לא אמר שום חוקים בענין הזה, הוא מסר את הדברים בקיצור ממש לפני מותו, אם ישנם ממי שמתיימר לדבר בשמו וקובעים דברים שונים ומשונים עליהם להביא ראיה. ומשכך דין אמירת תיקון הכללי כדין אמירת ספר תהילים, שדנו הפוסקים אם רצוי להגיד פרקי תהילים בחצי הראשון של הלילה, והרבה מן הפוסקים התירו להגיד תהילים ללא עוררין בכל שעות הלילה, [אחרי חצות הלילה המנהג פשוט להגיד תהילים כפי שהיעדו הפוסקים]. בשבת וחג מותר להגיד תהילים לכל הדעות בין ביום ובין בלילה דרך שירות ותשבחות.

כל דבר שמתפללים עליו יום אחרי יום ברצף, קרובה היא התפילה להתקבל, וי"א בשם כמה צדיקים שהמתפלל ארבעים יום רצוף על ענין כל שהוא, קרוב מאוד שהתפילה תתקבל, ויש שאמר כי כשיעשה כן על יד הכותל המערבי במשך ארבעים יום, מובטח שתפילתו תתקבל. בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה