שבת

האם יש תפילה שלא ללדת בשבת?

  • י"ט אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום רב, אני כרגע בהריון חודש 7, הריון ראשון בן זכר. אני התחלתי לחשוב על מי אני רוצה שיהיה סנדק, מפני שחמי לא רוצה, ואבא שלי לא יכול להיות. אני מעוניינת שאח של אמי יהיה הסנדק, אך אני צריכה לבקש ממנו. פתאום עברה בי מחשבה, שאולי הברית תיפול על שבת, ואז כל העניין ישתנה.. סיפרו לי שיש תפילה לומר שהלידה לא תקרה בסוף השבוע ושהברית לא תהיה בשבת אלא ביום חול. אשמח לקבל את נוסח התפילה. תודה רבה רבה

תשובה

שלום רב,

אכן מובא בספר חסידים (סימן תשצג) מי שאשתו מעוברת והגיע חודש התשיעי, יתפלל שלא תלד בשבת, שלא יחללו שבת.

יש תפילה כללית לאישה מעוברת, שכוללת בתוכה תפילה שלא ללדת בשבת, וכתבו הגר"ח פלאג'י זצ"ל בספרו ימצא חיים (סימן יד), וזה לשונו:

יהי רצון מלפניך ה' א-להינו וא-לוהי אבותינו, שתקל מעל המעוברות את צער עיבורן ותוסיף ותיתן להן כוח כל ימי עיבורן שלא יותש כוח העובר ולא כוחן בשום דבר בעולם. ותציל אותן מפתקה של חווה. ויהי בעת לדתן כי ימלאו ימי הלידה לא יהפכו אליהן צירי הלידה, ויצא הוולד לאוויר העולם ברגע קטן, ותלדנה בנקל כתרנגולת בקלות בלי שום היזק להן ולא לולד. ויהא נולד בשעה טובה ובמזל טוב לחיים טובים ולשלום ולבריאות, לחן ולחסד, לעושר ולכבוד. ושלא ילדו בשבת ויצטרכו לחלל שבת בשבילן. ותמלא כל משאלותיהן במידה טובה ישועה ורחמים, בקרב כל ישראל הצריכין רחמים. ואל תשיבנו ריקם מלפניך, אמן נצח סלה ועד.

ובידך ה' א-להינו וא-להי אבותינו המפתח של הלידה, שלא נמסרה לשום מלאך. לכן זכור רחמיך ה' וחסדיך החפץ חיים לפוקדן בישועה ורחמים ותלדנה ברווח זרע של קיימא מסטרא דקדושה, כמו שאמר דוד בתהלים (קיח ה-ו) "מן המצר קראתי י-ה ענני במרחב י-ה, ה' לי לא אירא מה יעשה לי אדם". מי ששמע תפלת דוד בעת צרותיו הוא ישמע את תפילתנו זאת, כמו שענה לאימותינו הקדושות, שרה, רבקה, רחל ולאה וחנה, ולכל צדיקות וחסידות והגונות הוא יעננו אמן. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגאלי. 

ואחר כך תאמרי מזמור יענך ה' וכו' (תהלים פרק כ).

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מעוברתלידה בשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה