חברה והשקפה

הכי טוב שלי

  • י"ד אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
ראיתי הרצאה של הרב אהרון לוי שם הוא מציג את ההבדל בין לא יכול לחזור בתשובה לבין לא רוצה..
הוא אומר שאדם צריך לעשות מה שהוא יכול..לעשות הכי טוב שלו, ומה שהוא לא יכול הוא כבר יקבל סעיתא דשמיא..אני בטוח שהוא צודק 100 אחוז.
יחד עם זאת הוא מתעלם מפרט אחד ממש ממש חשוב..שלא כל הזמן ההכי טוב של בנאדם זה אותו הכי טוב..
סתם דוגמא אני מתאמן בריצת 100 מטר..היום רצתי ב 10 שניות..מתאמן טוב כל השבוע..בדיוק אחרי שבוע אני עושה עוד ריצה..11 שניות..איך זה יכול להיות? הרי התקדמתי, התאמנתי..התשובה פשוטה...מדברים מסויימים ההכי טוב שלי השתנה..המאמן שלי לא יכול לבוא אלי בטענות ולשאול אותי למה פתאום עשיתי תוצאה פחות טובה..יחסית למצבי היום - אני בטופ שלי. (אולי ישנתי פחות טוב, אכלתי פחות טוב, רבתי עם אשתי..לא משנה מה..יש דברים שמשפיעים..אנחנו בני אדם).
בשורה התחתונה, אני חושב שהמשיח יבוא רק כשנוכל לקבל את העובדה שכולם עושים הכי טוב שלהם כי אין יהודי שלא רוצה לחזור בתשובה..גם "החילונים" "הרחוקים" בוכים בלילה לאבא על הכרית במיטה תהיה בטוח בזה..
יש לי פה טעות?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

לא רק שאין לך טעות, אלא שכך מדריכים כל הרבנים את החוזרים בתשובה - שלא לשוב בתשובה בבת-אחת, אלא לפי כוחותיהם, שלב אחרי שלב, באופן שיתקבל על לבם בשמחה ולא בלחץ וצער. אני בטוח שהרב אהרון לוי יסכים עמך. כך גם ידריכו אותך באופן אישי בקו הטלפון של הידברות למתחזקים בתחילת הדרך:  073-2221230.

אולם, לצערנו הרבה מאוד אנשים לא מתאמצים לעשות את הטוב ביותר שלהם, אלא "מסתפקים במועט" כשזה נוגע לקיום מצוות (בשונה מפרנסה שבה אנשים משקיעים את כל כולם להשגת חיי רווחה, הלוואי שכך היו מתאמצים ומשתדלים עבור חיי העולם הבא). אדם צריך להימצא תמיד בעלייה, ואדם צריך תמיד לשאוף לפסגה. הבעיה היא באנשים שנתקעים במקום ולא שואפים לפסגה.

שנית, אדם שרוצה להיות ספורטאי חייב להיוועץ עם מאמן כושר, ולא לבטוח בשיקול דעתו האישי. משום מה כשהדבר נוגע להדרכה בקיום המצוות, ישנם אנשים שפועלים על דעת עצמם (לעתים מעמיסים על עצמם יותר מכדי כוחותיהם עד שמתייאשים, ולעתים עושים פחות ממה שהם מסוגלים), זאת בזמן שהיו צריכים לשאול רב כיצד להתחזק ומה כדאי ולא כדאי לקבל בשלב זה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חיזוקחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה