חברה והשקפה

צדק בעולם

  • י"א כסלו התשע"ט
אא

שאלה

צריך להגיד אמת אלוקים קים גרור אבל אין צדק בעולם לפעמים מרגיש שהוא כביכול יושן כי רק סבל בעולם הכל כולך רע אין זוגיות לא עבודה לא כלום והיום הכסף מדבר

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

עצם העובדה שאתה יודע להבדיל בין טוב לרע, ורוצה צדק, ורוצה טוב - מעידה שהקב"ה צודק וטוב ואמתי, כי הוא ברא את לבך ואת מחשבותיך, והוא רוצה שתגיע גאולה לעולם. עלינו להתחזק, וכל יהודי שבוחר ללמוד תורה ולהתקרב לקב"ה במקום לרדוף אחרי כסף - הוא הישג לעם ישראל, ומקרב את הגאולה השלמה.

אמליץ לך בחום על הרצאותיו של הרב יגאל כהן על אמונה וביטחון:

https://www.hidabroot.org/vod/?lecturer=11248

וראה גם תשובה זו:

https://www.hidabroot.org/question/249161

זכור שרק בורא אינסופי מסוגל לברוא יקום כל כך גדול, וגוף כל כך מתוחכם. הוא יודע את העבר ההווה והעתיד, וכל מה שקורה בעולם. הוא מי שברא את כל תכונות הנפש שלך, את האינטליגנציה שלך, את הכשרונות שלך, את הרצונות הפנימיים ביותר שלך, את המחשבות שלך, הרגשות שלך, וכל מה שקיים בעולמך. והוא יתברך בחר לברוא אותך ולהוריד אותך לעולם הזה, ונתן לך את הגוף הזה, ואת החיים האלה, כי הוא יודע שהמסלול הפרטי שהטווה לך יוביל לבסוף לטובתך.

עלינו להאמין שיש חיים אחרי המוות. ושתכלית העולם הזה היא כדי להטיב לנו בעולם הבא. וגם הייסורים שעוברים בעולם הזה הם חבלי לידה, שנועדו לתקן פגמים בנשמות ולהביא לשלמות הרוחנית.

אם החיים האלה באמת לא היו טובים בעבורך - אז הבורא לא היה בורא אותך. כי הוא יודע את העתיד וכל מה שקורה בעולם, וברא אותך בזכות הפוטנציאל האדיר להטיב לך. הוא יתברך יודע שלבסוף תודה לו. כך אמרו חז"ל, שבאחרית הימים אפילו על הרעה יודו הנשמות ויברכו "הטוב והמטיב", כי יבינו את ההטבה שבכל דבר שקרה לנו בעולם הזה. ממש כמו אדם חולה שמתרפא אצל רופא מנתח, והוא מודה לרופא בכל לבו על הטיפול המסור בו. כך נבין שכל מה שקורה לנו בעולם הזה נועד לתיקון שלנו מכל הפגמים הרוחניים שדבקו בנו, למען ההטבה הגדולה ביותר, שהיא ההטבה הרוחנית - קירבתו של בורא עולם.

בנוסף אמליץ לך על ספר בו נתקלתי לאחרונה, "כל משבריך" של הרב לוגסי שעוסק בקשיים בחיים, גם בזוגיות ופרנסה, והדרך להתמודד עמן באמונה:

http://www.shops.hidabroot.org/product/%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9A

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:טוב 'צדק בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה