זוגיות

חיי נישואין

  • ג' כסלו התשע"ט
אא

שאלה

אני אישה בת 37 נשואה קרוב לארבעה חודשים. חוזרת בתשובה, שומרת נגיעה , שבת צניעות והולכת עם כיסוי ראש מלא.
אני ובעלי מסתדרים מצוין מבחינת הזוגיות והיחסים שלנו מאד טובים.
הבעיה העיקרית שלי היא שבעלי לא עובד, אני עובדת במשרה מלאה בחוץ וגם בבית לא חסרה עבודה, אך אני מרגישה שהוא לא לוקח אחריות ולא מספיק מחפש עבודה ברצינות. אני מאד מודאגת ממצבנו הכלכלי, משכורת אחת אינה מספיקה לפרנס משפחה.
בעלי הוא איש טוב אך אין לי מושג מדוע בעניין הפרנסה הוא לא מוצא את עצמו, עבד בעבודות לא רציניות לא מחייבות ולא קבועות... כעת הוא מובטל ואני לא רואה שהדבר מפריע לו במיוחד. אותי זה מלחיץ ואני מרגישה שאותו מלחיץ להכנס למסגרת מחייבת של עבודה.
הוא באמת איש טוב וישר , עדיו ואדיב. הוא בעל נאמן ויש לו תכונות רבות טובות אך לדעתי הוא חסר בטחון ביכולתו להיות מפרנס המשפחה ואני לא יודעת למה הוא אדם חכם וכשרוני.. אני משתדלת בכל כוחי לא להעיר ולשמור על היחסים הטובים והשלום אבל יש לי ימים ביני לבין עצמי לא פשוטים וקשה עם המצב הזה.
אשמח לעזרה בנושא!!!! תודה רבה ויישר כח.

תשובה

שלום וברכה

 אם הוא בעל טוב והבטלה לא גורמת לו לדברים לא טובים והפרנסה מצויה, הרי שלדעתי אין להלחיץ אותו ואין לדרוש ממנו להתאמץ בדבר.

הקב"ה ברא אנשים רבים עם אופי מיוחד לכל אחד, ישנם בני אדם שהרוגע ואי הצורך בעובדה מסודרת היא חלק מהאופי שלהם ואם טוב לך איתו בחיים אין כל טעם וענין לגרום לו לחץ לשנות את אופיו ואת טבעו.

המשיכי לכבדו ככל האפשר ותתני לו הרבה מחמאות על כשרונותיו ויכולותיו והשם יהיה בעזרך שהוא יצמח מזה ואולי יכנס למסגרת מסודרת של עבודה אבל חשוב שזה לא יהיה דרישה שלך ולא השאיפה שלך שבעלך יעבוד. תשאפי להיטיב עימו ולהיטיב לזוגיות שלכם ולא להרגיש פחות שוה או ראויה כאשר בעלך לא עובד ובוודאי לא להפחית מהכבוד איליו עקב כך.

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה