אמונה

האם יש שויון בעולם הבא

  • כ"ט תשרי התשע"ט
אא

שאלה

היי שלום רציתי לשאול
האם כל עם ישראל שוים בעולם הבא ?
ואחדד את שאלתי לדוגמא יהודי בדורינו שעשה את ה 100% שלו בעולם הזה האם יהיה לו אותו עולם הבא כמו לדוגמא רבי שמעון בר יוחאי ? או שיש מושג של נשמות גבוהות יותר וכדומה וכתצואה מזה אין שויין ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

יש מושג של נשמות שנועדו לתפקידים גבוהים יותר, ולכן קיבלו כלים מיוחדים לעבודתם למען עם ישראל. עם זאת, אין פירוש הדבר שהם זכו לגדולה בגלל אותם כלים. ראה בהרחבה במאמרי: "האם עשיו היה מקופח?"

https://www.hidabroot.org/article/227790

קין ועשיו היו בעלי תאווה גדולה מכיוון שקיבלו כוחות נפשיים עצומים לעבודת הבורא, והיו יכולים להיות צדיקים גדולים מאוד. אך אחיהם הקטנים מהם (שהיו בעלי כוחות פחותים מהם) היו נאמנים לקב"ה ולכן נבחרו על פניהם. כי הקב"ה רוצה את הלבבות.

עם זאת, הקב"ה נותן כוחות נפש גדולים יותר לצדיקים שעובדים אותו באמת. אברהם אבינו לא נולד אברהם אבינו, ומשה רבנו לא נולד משה רבנו. הקב"ה נתן להם נבואה ואת חוכמת התורה משום שהשקיעו כל כך הרבה בעבודתו. הנה אף בדורנו ראינו את גאונותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, וכן נאמר כי המשיח יהיה עצום וגאון בתורה. אלו הישגים שנוכל לשוב ולראות גם בדורנו.

במילים אחרות, מי שזוכים לגדולה בתורה - זוכים בה בשל השקעתם ומסירותם. מי לנו דוגמה גדולה יותר מרבי עקיבא שהחל את לימודיו בגיל 40, ונהיה לראש מעבירי התורה שבעל פה!

כמו כן, אפשר שאדם יהיה מוגבל בחייו ביכולת הישגיו, אך לא במקרה. כאן צריך לזכור שיש מושג נוסף של גלגולי נשמות. אם נשמה מתגלגלת בשכל מוגבל ובדור מוגבל, הרי זה משום שכך היה תיקונה לפי מעשיה מגלגולים קודמים.   

אמנם לא כל ישראל שווים, אך כל ישראל ערבים זה לזה - בעולם הבא נהיה כולנו כגוף אחד. כל ראש צריך ידיים ורגליים, כמו שידיים ורגליים צריכים ראש. לכן כל יהודי ויהודי צריך להיות הגרסה הטובה ביותר שהוא יכול להיות - למענו ולמען עם ישראל.

ראה עוד במאמרי "במה הנשמה שלי מיוחדת?"

https://www.hidabroot.org/article/185253

https://www.hidabroot.org/article/114003

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עולם הבאעולמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה