שבת

קידוש לפני מוסף

  • כ"ג תשרי התשע"ט
אא

שאלה

שלום לרב,
ברצוני לשאול, אדם שעשה קידוש בשבת או ביו"ט בבוקר אחרי שחרית, לפני מוסף, ואוכל עוגיות, כמו שנהוג אצל אשכנזים בראש השנה, ושמחת תורה,
האם זה נכון שלפי הספרדים צריך לאחר מוסף, לפני הסעודה עם לחם, לעשות שוב קידוש לאחר מוסף,
תודה רבה, ואני אשמח למקורות!

תשובה

שלום רב,

נכון מאוד, תראה בשו"ת יביע אומר חלק ה' (חלק אורח חיים סימן כב אות ד) שהעלה, שמותר לאכול אכילת עראי, כגון פת עד כביצה, ופירות (אפילו הרבה) בלי קידוש בין שחרית למוסף, בין בשבת בין בימים טובים, ואפילו בראש השנה לפני התקיעות. ומכל מקום אין להקל בזה אלא לאדם חלש, ובאופן שאין לו אפשרות לקדש על היין תחלה, אבל כשיש לו אפשרות לקדש תחלה, יקדש ויאכל כזית עוגה או יותר עד כביצה. ואחר כך יאכל פירות כאשר תאוה נפשו. ואחר תפלת מוסף יחזור ויקדש על היין ויסעוד סעודת קבע. יעויין שם.

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מוסףקידוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה