שו"ת בין המצרים

הרב שמואלי

  • כ"ז תמוז התשע"ח
אא

שאלה

אל יחר בעיני כבוד הרב, אך תורה היא וללמוד אני צריך.

ממש לא זכיתי להבין תשובת הרב. פתחתי אורח חיים, והרמ"א כותב מפורש (תקנא טז) שנוהגין שלא לרחוץ אפילו בצונן מראש חודש ואילך.

ואם כן ברור שזה מנהג מחייב. ואם כן בודאי שיש לכתוב שהאשכנזים נוהגים לא להיכנס לים או בריכה מא' אב. ולמה כבוד הרב לא רואה לנכון לכתוב זאת ולפחות לציין זאת.

קטונתי אולם לעניות דעתי כבוד תורתו צריך לתקן זאת בתשובתו למנוע מכשול מאשכנזים שלא יודעים את המנהג.

ובטוח שכבוד תורתו יקבל האמת ממי שאמרו.

תשובה

שלום וברכה

תודה שוב על ההערה, הערות מסייעות לנו מאוד בעבודתינו ותבורך על כך. נשמח מאוד בכל מקרה של טעות או חשש לטעות שיעירו לנו כדי שנוכל לבדוק ולתקן במידת הצורך.

א. השאלה היתה לשלושת השבועות שבהם וודאי אין כל צל איסור לאשכנזים.

ב. בתשעת הימים אכן אסור לרחוץ, אבל שחיה לא נחשבת כרחיצה לדעת הרבה מפוסקי זמנינו אולם אמת שבזה יש מקום להחמיר בדבר לבני אשכנז.

הנה מפורסמת התכתבותינו זו שכל מי מבני אשכנז ידע שיש מקום שלא לכת לשחות בתשעת הימים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשעת הימיםשחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה