חברה והשקפה

חרדית, רוצה קצת סמארטפון

  • כ"א תמוז התשע"ח
אא

שאלה

שלום רב ותדה מראש..
אני בחורה חרדית ב"ה לפני שנתיים זכיתי לנטרל מעלי כל מגע עם סמארפונים ואינטרנט פתוח ועשיתי את זה הכי קיצוני שיש כל דבר שרק מזכיר לי את בסמאטפון ואת כל השימוש הרע שבו אני אפילו לא מתקרבת כך שגדרתי מעלי גדירות לא נוגעת בשום סמארטפון (ויש לי אינספור הזדמנויות פה בביתי )
וכיום אני מרגישה שהיצר קופץ לי הישר על הגדרות מה רע במשחק מחשב? או במייל שיש בו צאט או לשמוע סה"כ שירים בסמארטפון ובקיצור הרבה מאד נפרץ בטענה של זה עוד לא חללי שבת! ועדיין מרגיש לי מסוכן אחת הסיבות ששברתי את שלי הייתה הבזבוז זמן בעבודת השם על הרעל הזה! וכיום הרגש להט נגד זה נעלם לי לא מרגישה שזה סוף העולם לשחק קצת במשחקים לשמוע שירים לדפדף בהודעות ולאט לאט זה מתקרב למחשבות ורצונות לדחפים יותר ויותר השאלה שלי היא מה הגבול הנכון אני מפחדת מקיצוניות אלא דרך האמצע אשמח להכוונה תודה!

תשובה

שלום וברכה

מאחר וזה דבר מושך מאוד, כמעט שאי אפשר לעצור את הגלגל הזה, אם מתחילים לגלוש ולגלוש, גולשים עוד ועוד עד שחלילה תמצאי את עצמך במקום רחוק מאוד שלא רצית להגיע לשם.

למרות שבדרך כלל, אכן יש ללכת בשביל האמצע, בעניינים אלו שביל האמצע הוא התרחקות מוחלטת מכל גישה לדברים אלו המושכים את האדם לשאול. גם אם את חושבת שזה לא סוף העולם, יש לזכור שהוראת גדולי ישראל מכל החוגים וכל העידות, שכל מי שיראת השם נגעה בלבבו חייב להתרחק לגמרי מכל מגע לכלים אלו. כלים אלו משחיתים את האדם בין ברוחניות ובין בגשמיות, לא מדובר כאן בגזירה שבאה מהשמיים שאין בה טעם, אלא הניסיון לימד אותנו את חומרת הדברים ומכאן בא האיסור המוחלט שבדבר. על כן בודאי יש להתרחק מזה כמו מאש. 

חשוב לדעת שיצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ואלמלי הקב"ה עוזרו לא יכול לו, - האדם מטבעו לא יכול לנצח את היצר, מלאך הינו חזק יותר מהאדם, הדרך היחידה לנצח את היצר הרע הוא רק על ידי סיוע מאת ה'. במה דברים אמורים שהבורא מסייע לאדם לנצח את היצר כאשר האדם עצמו מציית לגדולי ישראל, אבל כאשר האדם לא מציית לדברי גדולי הדור, אין הקב"ה מסייעו ולכן הנפילה קרובה חלילה כי היצר חזר יותר מהאדם.

חיזקי וצייתי לדבר רבותינו ותזכי לסייעתא דשמיא ולהצלחה בכל אשר תפני.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יצר הרעסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה