אמונה

האם אלוהים ותורתו אמת

  • כ"ב סיון התשע"ח
אא

שאלה

השאלה שלי היא כזו הרי כל האנשים הנמצאים פה בעולם בשנה הזו לפחות(2018) הם בגלגול וכל אלו אותם האנשים שחיים פה עברו משפט עליון וראו שאלוהים ותורתו אמת אז אם אלוהים לא היה לוקח לאדם את הזיכרון ואז האדם היה חוזר בגלגול הוא היה כבר יודע את באמת (שאלוהים ותורתו אמת) ולא היה צריך לעשות סיבוב בכל העולם בשביל לדעת שאלוהים אמת (ויש גם כאלו שלא מצאו את האמת ומתו מזקנה או ממחלה או מכל מיתה שהיא אשמח לתשובה ברורה ומדויקת בלי להיסחף לנושאים אחרים תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ראה תשובה במאמרי, "למה אנו לא זוכרים את הגלגול הקודם?"

https://www.hidabroot.org/article/99715

כל יסוד החזרה לעולם הזה הוא כדי לעמוד בניסיון. אילו היו הנשמות זוכרות את העולם הבא ממנו באו, היתה ניטלת מהן הבחירה החופשית. שהרי ודאי לא היו מורדות בריבונו של עולם, ונזהרות על קוצו של יו"ד. 

זאת ועוד, מטרת הגלגול היא להמשיך את החיים הקודמים, ופירוש הדבר, להמשיך מאותה נקודה. אם היה האדם צדיק ונותרו לו מצוות מעטות לקיים, חוזר בחיים של צדיקות ונהנה מיד מקיום התורה והמצוות, ואם היה האדם רשע ונותר לו לתקן את חטאיו, נולד לחיים שיש בהם חטאים עד שעושה תשובה. בכל אופן הקב"ה שולח לאדם נסיונות ואותות לשוב בתשובה, בכל חיים שלא יהיו. אך הגלגול נועד להיות המשך.

אמרו חז"ל: "בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו" (מכות דף י, ע"ב), "בא ליטמא פותחין לו, בא ליטהר מסייעים אותו" (שבת דף קד, ע"א). 

הקב"ה קורא את לבו של האדם, ומי שבאמת מחפש אותו - יזכה למצוא אותו. אך מי שבלבו פוחד מן האמת ורוצה לחיות כתאוותיו, לא יזכה לה. הבחירה מתחילה ברצון הפנימי ביותר, והקב"ה קורא את הלבבות. ראה חמישה צעדים פשוטים למציאת האמת:

https://www.hidabroot.org/article/872

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אלוקיםבורא עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה