אמונה

מדוע לא מצויים סיפורים של גלגול נשמות כפי שנפוץ במגזר הדרוזי?

  • י"ז סיון התשע"ח
אא

שאלה

לאחרונה יצאה כתבה אצל אמנון לוי על ילד בן שנתיים שהחל לדבר אנגלית שוטפת במבטא בריטי כבד. עד גיל 2 לא הוציא מילה מהפה. זה לא הסיפור היחיד. במגזר הדרוזי ישנם מאות סיפורים מדהימים לא פחות על הנושא. מדוע רק שם הסיפורים האלה קורים? איך זה שגם ביהדות גלגול נשמות נחשב דבר אמיתי אבל אין סיפורים כאלה ממשיים על נשמה של ילד שיודעת הכל על מי שמבוגר ממנה בטענה שהוא האבא? למשל.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

יש מספר הסברים לכך:

1. הילדים הדרוזים מספרים שנהרגו בצורה קשה ודרמטית, שהותירה בהם זיכרון זה. משמע שבמיתה רגילה הזיכרון של הגלגול הקודם אינו חריף כל כך.

2. האמונה בגלגולי נשמות היא מרכזית עד מאוד אצל הדרוזים, מה שאומר שהם מלמדים אותה לילדיהם מגיל קטן מאוד, וחוקרים בילדיהם על העניין הזה, מה שגורם לילדים להיפתח לנושא ולהיזכר. אך ביהדות העניין שייך לתורת הסוד, ואין מחפשים לעסוק בנסתרות יותר מדי, וכמובן לא לחקור בילדים.

3. אותם ילדים שמספרים על גלגולי נשמות זוכים לפרסום רב ולמחקר, ודרוזים אולי אוהבים את החשיפה הזו, אך הורים יהודים מעדיפים למנוע את ילדיהם מן התקשורת, ואף ישתיקו ילד שיתחיל לדבר על נסתרות. היה מקרה אחד מפורסם בישראל של ילד יהודי שהכיר את כל התנ"ך והתלמוד על לשונו, עד שהשתיקו אותו. 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גילגולדרוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה