חברה והשקפה

סיפורי מוות קליני- אמת?

  • י"ב שבט התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. לאחרונה שמעתי מספר סיפורים מאנשים שחוו מוות קליני וסיפרו על מה שעברו. הדבר העיקרי שאני רוצה לכתוב פה לגביו הוא דברים שעברו שקשורים לתורה ומצוות. אותם אנשים, שחלקם מספרים שהיו חילונים לחלוטין לפני כן, סיפרו על כך שממש בזמן המוות הקליני שלהם הם חוו משפט בבית דין של מעלה וממש שפטו אותם לפי מצוות בתורה (בין הדברים שעליהם שפטו- שמירת שבת, שמירת צניעות, לשון הרע, אכילה כשרה ועוד דברים נוספים) והם מספרים על דברים שבחלקם ממש מתקשרים למה שכתוב בתנ"ך. הייתי רוצה לדעת כיצד ניתן להוכיח שאנשים אלה דוברי אמת כיוון שאם הם אכן מדברים אמת, זו היא עוד הוכחה חזקה ועוצמתית מאוד לאמת התורה.
דוגמה מאוד טובה לכך היא בתיעוד של אדם שסיפר את מה שעבר למעלה בזמן המוות הקליני והוא סיפר דברים מאוד מעניינים ומפעימים. הוא מספר שבמספר דקות הוא הבין מידע כל כך רב שבחיי העולם הזה לוקח שנים רבות ללמוד כזו כמות של מידע ולכן הקהל שאל אותו שאלות רבות שידע לענות עליהן (ולדבריו הוא לא ידע כמעט דבר מאותם דברים לפני המקרה). בין היתר, שאלו אותו לגבי המשיח והוא ממש ידע לתת פרטים רבים, העניין שהשאיר בי סימן שאלה מסוים הוא שאותו אדם סיפר שהמשיח כבר נמצא בעולם ושהגאולה קרובה מאוד, ומישהו שאל אותו עד כמה קרובה והוא ענה שהיא מאוד מאוד קרובה, ממש בעוד כמה חודשים (לא בטוח שאני מדייק מילה במילה אך הוא אמר דברים אלה בסגנונו). העניין הוא שאמירות אלה (לפי תאריך פרסום הקטע) נאמרו בסוף שנת 2015 (לפני קצת פחות ממישנתיים וחצי) ולכן תהיתי האם ייתכן שלא כל הדברים הללו הם אמת? הרי אותו אדם כלל לא נשמע שמשקר, הוא נשמע תמים ודובר אמת ואם אכן כך- איך ייתכן שחלק מהמידע שהוא מסר לא התממש? הייתי רוצה מאוד לשמוע הסבר המניח את הדעת בעניין זה משום שאני רוצה להבין האם ניתן להאמין לכל אותם סיפורים של אנשים שחוו מוות קליני וחזרו בתשובה לאחר מכן (כמו כן, למי שמכיר את הסיפור ואת האדם שסיפר אותו- אני ממש לא רוצה שיתקבל הרושם שהוא משקר, כפי שאמרתי אני חושב שהוא דובר אמת לפי איך שהוא נשמע, אני פשוט רוצה לברר לגבי אותו עניין שהוא אמר אך אני לא רוצה בשום אופן שתחשבו עליו דברים שליליים ושלא תחשבו שהוא משקר או כל דבר בסגנון הזה משום ששוב- אני לא חושב שהוא משקר, לפי מה שראיתי ממנו- לא נראה כלל שהוא משקר).

תודה רבה לך לכל צוות האתר על העזרה הרבה, החיזוקים והידע החיוני שניתן באתר.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כל מה שלא שמעת את גדולי ישראל מעידים עליו בפיהם, אל תבטח בו.

לעצם שאלתך, אמרו חז"ל שאין חלום אמת בלי דברים בטלים. 

המתים הקליניים היו עדיין קשורים לגופם ב"חוט הכסף", ופירוש הדבר שלא מתו לגמרי, ולמרות שאפשר שקיבלו מסרים אמיתיים מעולמות עליונים, מכל מקום היו עדיין קשורים לגופם, והמסרים הללו לא היו שלמים ומדויקים. ועוד, שבין עולם החיים לעולם הבא יש מחיצה, ובמחיצה זו ישנם כוחות מתעתעים שיכולים לשקר ולבלבל. 

את "עולם האמת" משיגה הנשמה רק ביציאה גמורה ומוחלטת מן הגוף שלא ניתן לשוב אליו עוד, לאחר שמלאך המוות כורת את חוט הכסף, ועולה הנשמה לבית דין של מעלה לקבל שכר ועונש על כל מעשיה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מוות קלינימידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה