אמונה

שלום הרב מדידות פחמן

  • כ"ב כסלו התשע"ח
אא

שאלה

איך זה שאומרים שיש פחמן שאפשר למדוד איתו את גיל העולם וזה יצא יותר מ6,000 שנה

תשובה

בס"ד

 שלום וברכה,

 מה ששמעת היה טעות. תארוך של פחמן 14 מציע תארוכים עד אלפי שנים בלבד, שכן זמן מחצית החיים של פחמן 14 הוא 5700 שנה.

 ראה במאמרי על גיל העולם:

https://www.hidabroot.org/article/75298

ועל נטיפים:

https://www.hidabroot.org/article/2780

 לגבי שיטות תארוך אחרות - אין למעשה אפילו שתי שיטות תארוך שמניבות תמיד אותה תוצאה. כך שלא ניתן לאמת או לשלול את טענתם, כי אינה מוכחת.

כמו כן, חשוב להבין ששיטות תארוך למיליוני שנים לא נעשות על העצמים או המאובנים עצמם (שלא ניתנים לתארוך), אלא בנויות על השערה לגבי גיל הקרקע שבהם נמצאים אותם חפצים. אלא שהקרקעות התהפכו אינספור פעמים בגלל סיבות גיאולוגיות, כך שהנושא מלכתחילה בנוי על השערות ומחלוקות, ולא על מדע מוכח.

 האמת צריכה להיאמר, שכאשר אנו מוצאים כתובת עתיקה, אם אין לנו תיעוד היסטורי של הכתובת הזו בעם - לא נוכל לדעת בשום אופן בוודאות מתי היא נכתבה. תיארוך של פחמן 14 רחוק מלהיות מדוייק מעבר לאלפי שנים ספורות, ואפילו החוקרים מרשים לעצמם להזיז את התאריכים של התיארוכים לפי התיאוריות. 

 כמו כן יש להתייחס לעובדה מרתקת, והיא שכל העמים בעולם, ואפילו העמים העתיקים ביותר שידועים לנו, אינם מעבירים היסטוריה שעולה על 4300 שנה! אפילו סין, שהיא התרבות העתיקה ביותר שמוכרת לנו, מספרת כי התחילה לפני 4000 שנה בקירוב.

כעת, החוקרים מעוניינים לייחס תקופות עתיקות יותר לאנושות על פי תיאורית האבולוציה, אך ההיסטוריה האנושית סותרת זאת. אילו היו בני אדם חיים בעולם עשרות אלפי שנים - ללא ספק היו בעולם שלנו מסורות היסטוריות וספרי היסטוריה בני יותר מ-4300 שנה. התורה מגלה לנו שכל העמים בעולם הם צאצאי נח: שם, חם ויפת, ששרדו את המבול. לפיכך הגיוני שנמצא בעמים שונים מרחבי העולם סיפורים ואגדות ששמעו מאבותם על המבול של נח.

ואכן, מסתבר שכל התרבויות בעולם כולו מעבירים מסורת היסטורית ואגדית על מבול קדום שהכחיד את כל היצורים החיים, ורבים מהם מתארים את נח והצלה של משפחה אחת בתיבה ששרדה את המבול. כיצד ייתכן שתרבויות שרחוקות זו מזו יבשות וימים מספרות סיפור דומה על מבול כלל עולמי ועל התיבה של נח, אם לא שמעו את הסיפור מאבותם - שם, חם ויפת - בני נח ששרדו את המבול? זוהי אפוא הוכחה נוספת למסופר בתורה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גיל העולםפחמן דו חמצני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה