אמונה

איך אותם אנשים שלא שומרים שבת יכולים לפחד מיום הדין?

  • י"א תשרי התשע"ח
אא

שאלה

שלום הרב! יש לי שאלה שאני מתוסבכת עליה כבר שבוע- אנשים למשל שאוכלים בכיפור ומשתמשים בטלפון... ורואים שלא קורה להם כלום אז איך אותם אנשים יכולים להאמין שזה יום הדין, יום חשוב מאוד שבו ה׳ דן אותנו, אם בסוף לא קורה להם שום דבר? אני מאמינה שצריך לשמור, וכמה חשוב וחמור לא לשמור כיפור!!! ( אני ב״ה שומרת שבת וכיפור) אז יש כאלו שישאלו: למה שאני אשמור שבת שהרי יוצא אותו דבר... הם לא שומרים ואני שומר ואנחנו באותו מצב... תודה על התשובה !

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

זו עובדה שכל זוג שלישי בישראל מתגרש כיום, מחלות התפשטו בשל פריצות, ומחלת הדיכאון הנה המחלה הנפוצה ביותר בחברה המערבית.

ברוך השם איננו באותו מצב. אנשים שומרי מצוות חיים יותר שנים, ומאושרים יותר, מאנשים שלא זכו לחיי תורה. שומרי מצוות זוכים ביותר ילדים, חיים בזוגיות טובה יותר, עם חינוך ילדים טוב יותר, ומגיעים ברובם לשיבה טובה. וגם כשיש צרות וייסורים קשים - שומרי המצוות יכולים להתפלל, ושמענו סיפורי ישועות רבים, נסים כפשוטו, שאינם נפוצים בחברה שאינה זוכה להתפלל. אנו רואים ללא ספק את שכרן של המצוות גם בעולם הזה.

עם זאת, החטאים בעם ישראל ללא ספק מובילים לייסורים רעים. עם ישראל הוא כיום העם הכי שנוא בעולם, ועשרות מדינות ערב רוצות בהשמדתו (ולא מעט מדינות אירופיות "נאורות"). המציאות של ארץ ישראל היא בסכנה קיומית, ורבים מקרי הטרור בעקבות כך. אנו שזוכים לצום ביום הכיפורים ולהתחזק בקיום המצוות - מגנים בכך על כל עם ישראל. ומי שאינם זוכים לשמור את המצוות, או מורדים בהם חלילה, עושים נזק לעם ישראל ופוגעים בכלכלה והביטחון שלנו. בסופו של דבר כולנו חיים בסירה אחת, וכולנו ערבים זה לזה. ולכן כשיש ייסורים כמו בשואה האיומה, חרדים וחילונים סובלים כאחים. על כן צריך להתחזק - אך גם לחזק אחרים.

נא ראי: 

 https://www.hidabroot.org/article/211638

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום הדיןשכר ועונש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה