תורה ומדע

היופי בבריאה

  • ט"ו אלול התשע"ז
אא

שאלה

כידוע נשים צריכות לשמור על צניעותן כי ככה צוו וכדי לא להגיע למצב בו מכשילים את הגבר. השאלה שלי בעצם למה אצל החיות הזכר הוא היפה בעל הצבעים המגוונים ואילו הנקבה שמיימית וחסרת כל יופי ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

שאלה מעניינת שאלת.

יש לזכור שאצל רוב בעלי החיים אין מושג של משפחה. אלא יש עונת רבייה קצרה בשנה, בה הזכר והנקבה מתייחדים ולאחר מכן נוטשים זה את זה. גם ציפורים שחיים ביחד, חיים רק למטרה זמנית של דגירה על הביצים, ולמעשה אינם נאמנים זה לזה לטווח הארוך.

מאחר שבטבע כל בעל חי - חי לעצמו, על כן הנקבה היא זו שבוחרת זכר שמראה על חוזק או יופי שמעיד על גנים טובים, ומוכנה לשאת את יוצאי חלציו. היא לא נועדה לחיות עמו, כי הרבייה ביניהם נועדה אך ורק למען הבאת צאצאים.

האדם והאשה לעומת זאת נועדו לחיות ביחד - ונקראים בלשון התורה "אדם". ועל כן חיצוניותם ופנימיותם נועדו להשלים זו את זו במשך כל ימי חייהם, בזוגיות בריאה ומשפחה טובה.

האשה נועדה להיות יפה בעבור בעלה לא רק פעם בחייה, או זמן קצר בשנה, אלא במשך כל השנה.

בעוד הגבר נועד באופן טבעי לפרנס את המשפחה, ולצאת לחיי חוץ שהם לרוב גסים ודורסניים יותר, ואינם מאפשרים רבגוניות והתייפות מיותרים. מכאן נובע הטבע השונה של הגבר ושל האשה:

האשה - כבודה של בת מלך פנימה, היא אחראית על הבאת ילדים לעולם וצמיחת משפחתה. לכן יופיה שמור לבעלה שחוזר לביתה לדאוג לה ולפרנס את בני משפחתו. 

הגבר - הוא חיצוני בתפקידו, ולכן ניתן לו חוזק פיזי וגסות לב המאפשרים לו למלא תפקידים הדורשים מאמץ וסיבולת. הוא אינו זקוק ליופי למטרה זו, אלא לתכונות של ביטחון עצמי, גבורה ונאמנות, המאפשרות לו לדאוג ולשמור על משפחתו.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יופיגבריםנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה