אמונה

איך אפשר להפוך את הביטחון למעשי בחיי יום יום.

  • י"ב אלול התשע"ז
אא

שאלה

שלום וברכה, אני למדתי ושמעתי הרבה על אמונה אבל לצערי בשעת ניסיון וקושי פתאום מצאתי את עצמי מיואשת, ומפוחדת וגם מאכזבת מעצמי שאני לא מגיסת את הביטחון לעזרה בשעת נסיון. אשמח לקבל עצות מעשיות ופרקטיות להשבה אמיתית אל הלב ושימוש בביטחון בנסיונות היומיומיים. תודה רבה!!

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

המצב שאת מתארת ידוע ומוכר. אך אין סיבה להתאכזב, אלא להמשיך להתחזק עד שהדברים יבואו לידי ביטוי גם בשעת ניסיון. אמר שלמה המלך החכם באדם: "שבע ייפול צדיק וקם" - הצדיק לא נקרא צדיק משום שהוא נופל, אלא משום שהוא חוזר לקום.

העצה הטובה ביותר היא לקבוע זמן קבוע לדברי מוסר מדי יום ביומו. כך לדוגמה, מי שקשה לו עם לשון הרע ילמד הלכות לשון הרע אחרי התפילה. ומי שקשה לו עם מידות אחרות, יקרא עליהן מידי יום בספרי המוסר בזמנים קבועים.

הקביעות כאן היא החשובה מכל, לא מספיק שיעור אקראי מדי פעם, אלא צריך קביעות. כשם שאנו צריכים לאכול ולשתות בכל יום, כך גם עלינו למלא את הסוללות הרוחניות שלנו בכל יום בדברי תורה, שיחזקו אותנו לעמוד בנסיונות. כל יום הוא מבחן חדש.

עצה שנייה היא לנסות להתבונן. רוב הזמן אנו חיים באמצעות "טייס אוטומטי". לפני שאת עושה דברים במשך היום, נסי לעצור לפחות לעשר שניות ולחשוב על הקב"ה, על כך שהכל משמים, ואת רוצה לקיים את רצון השם. התבוננות אפילו לשניות קטנות במשך היום - יכולות לשנות את התנהגותך ופעולותיך.

לגבי עצות להתבוננות והתחזקות פרקטית בחיי היום יום, אמליץ לך על ספרו של הרב שלום ארוש שליט"א - "בגן האמונה".

בהצלחה רבה, כתיבה וחתימה טובה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמונההתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה