חברה והשקפה

יהודים ביחס לגויים

  • כ"ה אב התשע"ז
אא

שאלה

לכתחילה רציתי לפנות לרב דניאל בלס במדור "היהודי החושב" בעלון שבת, אך אשמח כמובן לקבל תשובה מכל רבני הידברות. תודה רבה על האפשרות! שלום הרב, ניהלתי שיחה עם שתי חברות בעניין של גיור. אח של אחת מהן רוצה להתחתן עם בחורה מחו"ל וב"ה לא מוכן לעשות זאת אלא אם היא תתגייר. השיחה גלשה לכך שהיהדות מקשה על אנשים להתגייר ושדורשים מהם המון דברים קשים שאפילו יהודים מבטן ומלידה לא מודעים אליהם ובטח שלא מקיימים אותם. אני טענתי שמי שבאמת רוצה להתגייר, לשם שמיים, מתוך רצון אמיתי להיות חלק מהעם היהודי עם כל המשמעויות המתלוות לכך, קבלת תורה, קיום מצוות כהלכתן ואמונה בבורא העולם - מצליח! ויש המון סיפורים. אבל אם מישהו רוצה להתגייר רק למטרת נישואים, היהדות באמת לא המקום שלו. כי להיות יהודי זה משהו גדול, זה לא כמו לקבל אזרחות אמריקאית, זה להיכנס לעם היהודי! הן טענו שאנחנו מבדילים את הגויים מאתנו ואני אמרתי שנכון-אנחנו מבדילים את עצמנו מהם. כיוון שלהיות יהודי זו תכלית שונה לגמרי משאר העולם. ישראל שונים משאר הבריות! המושג "גזענות" עלה ואז החלטתי שאני קטנה מכדי לנסות להסביר (ידעתי זאת מלכתחילה חח אבל ניסיתי...) ואשמח מאוד אם הרב יכתוב לי תשובה מפורטת על איך אנחנו מתייחסים לעניין של גויים לעומת יהודים, לעובדה שאנחנו שונים מהם מבחינת חשיבות הבריאה ולעניין הגיור. אשמח לקבל את התשובה במייל ואם ניתן לפרסם בעלון השבת. תודה רבה מראש!! מיטל

תשובה

שלום וברכה, ותודה על תגובתך.

השבת נכון ויפה.

גויה שמתגיירת רק על מנת להתחתן עם יהודי, ככל הנראה אינה גיורת אמיתית.

רק דת שמקשה על ההצטרפות אליה - מוכיחה את אמיתתה.

מוצר זול ניכר במחירו הזול. דתות שקריות ומזוייפות ניכרות בקלות ההצטרפות אליהן.

היהדות היא דת של מצוות. דת של אמת, ועל כן ההצטרפות אליה דורשת קבלת עול תורה ומצוות.

באוצר זוכים רק מי שמחפשים אחריו ומוכנים להקריב בעבורו.

דתות שקריות כמו הנצרות והאסלאם אינן דורשות שינוי משמעותי בחיים ממאמיניהם, כי הם אינם חפצים בשינוי אמיתי של אורח חייהם עבור ה'.

ה' "חוקר כליות ולב", הוא יודע את לבות בני האדם, ועל כן אינו נגלה למי שלא חפצים בו, ואינו מצווה במצוותיו את העמים שאינם מוכנים להקריב למענו!

מסיבה זו המתין עד אלפיים שנה עד שנולד העם היהודי שהיה מוכן לקיים את התורה, ואמר "נעשה ונשמע". העמים האחרים היו אנוכיים מאוד, חיו בשפלות מוסרית, לא קיימו אפילו שבע מצוות בני נח, הקריבו קרבנות אדם, הקימו מקדשי זנות, ודברים חמורים ומתועבים. מאחר שה' ראה שאינם רוצים בו ובתורתו, לא נתן להם את התורה, אלא השאירם עם הדרישה המינימלית לשבע מצוות בני נח. ראה עוד במאמרי:

https://www.hidabroot.org/article/143876

מכל מקום, ה' לא הפקיר את העמים האחרים. הוא נתן להם אפשרות לחלק בגן-עדן אם יקיימו מצוות בסיסיות שבין אדם לחבירו, ויהיו אנשים טובים, ובנוסף לכך הביא לפרסום תורתו בכל רחבי כדור הארץ, ובכך נתן לכל גוי שמעוניין בכך את האפשרות להכיר בתורת האמת ולבחור להתגייר. 

אין זה צירוף מקרים שספר התורה הוא הספר הכי מודפס ומפורסם בכדור הארץ. כל מי שרק מתחיל להתעניין בנושא של דתות - נדרש בראש ובראשונה לקרוא את ספר התורה, ולהכיר את ההתגלות המקורית האמיתית לבני ישראל. ועובדה שגויים רבים הצטרפו לעם ישראל לאורך הדורות, והיו מגדולי תנאים ואמוראים שהיו מבני גרים.

ה' אינו מפלה את הגויים, שכן, כל מה שהגיור דורש הוא טבילה וקבלת עול תורה ומצוות, כך שכל גוי יכול להפוך ליהודי אם באמת ירצה בכך בכל לבו.

אין מושג של "גזענות" ביהדות. התורה אינה דוחה סינים או אפריקאים או אירופאים על סמך הגזע שלהם. כל גוי יכול להפוך ליהודי לכל דבר ועניין, ואף יש מצווה לאהוב את הגרים ולסייע להם בכל עניינם ולא להפלותם!

  בעוד נוצרים ומוסלמים טוענים שליהודים אין חלק לעולם הבא, היהדות טוענת שלכל בני האדם, וגם לגויים, קיים גן עדן וגיהנום בהתאם למעשיהם, אלא שעל היהודי חיובים נוספים.

נסה להשוות זאת לפקיד בבנק לעומת מנהל בבנק. המנהל צריך לעבוד יותר קשה ולהחליט החלטות יותר כבדות משקל, אך משכורתו גבוהה יותר. פקיד הבנק לעומת זאת עושה עבודה משרדית גרידא אך משכורתו בהתאם.

אך גם פקיד בנק יכול להחליט להיות מנהל (לפחות בתיאוריה), כך גם יכול הגוי להחליט לקיים תרי"ג מצוות לאחר גיור, ולהיות ליהודי ירא שמים.

עם ישראל זכה למצוות רבות, ולגן עדן נכבד יותר מן הגוי. אך אין הדבר אומר שגוי לא יכול להיות יהודי ולזכות גם הוא בעולם הבא נעלה. לשם כך עליו לבחור באמת ולדבוק בה.

ראי עוד במאמרים:

- מה המטרה של גוי טוב בעולם הזה?

http://www.hidabroot.org/he/article/109720

- האם הגויים יהיו עבדים שלנו אחרי הגאולה?

http://www.hidabroot.org/he/article/120829

- במה אשם גוי שלא זכה בתורה?

http://www.hidabroot.org/he/article/128727

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהודיגויבין ישראל לעמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה