חברה והשקפה

אני מרגיש שאני מתקרב אל ה’ והוא לא

  • י"ב סיון התשע"ז
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב, לפני קריאת השאלה חשוב לציין שאני בא ממשפחה שהיא לא חילונית ולא מסורתית (משהו ביניהם) ואני מתחזק בתורה יותר ויותר (מקפיד להניח תפילין כל בוקר ללכת למניין, לעשות הלכות ומדי פעם ללכת לבית הכנסת). ושאלתי היא למה אני לא מרגיש קרבה רוחנית של ה'? בזמן האחרון אני שומר ברית הדוק למרות הסביבה החילונית שמסביבי וקשה לי מאוד אני חייב חיזוק כי אני מרגיש שאני הולך ליפול ליצר הרע ואני חייב חיזוק או טיפים ועצות איך להרגיש קרוב יותר לאבינו. תודה שקראתה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ראשית כל, כל הכבוד על תהליך ההתחזקות שלך והקבלות שאתה מקבל על עצמך עבור קדושתך. אין לי ספק שהקב"ה אוהב אותך מאוד וגאה בך. בעזרת השם תצליח להמשיך ולעלות מעלה במדרגות התורה והמצוות ותקים משפחה יהודית לתפארת, ותהיה מאושר.

ולשאלתך, 

קשה עד מאוד להתחבר לתורה והמצוות, ולשמור על עצמך בסביבה חילונית. אדם באופן טבעי נגרר להרגיש כאנשי סביבתו וחבריו, להחשיב את מה שהם מחשיבים אותו ולזלזל במה שאינם מחשיבים אותו. לכן חוזרים בתשובה נוהגים להיכנס לישיבה לבעלי תשובה. 

מכל מקום, כרגע הפתרון בשבילך הוא ללכת לשיעורי תורה בקביעות, לפחות פעם או פעמיים בשבוע, באזור מגוריך. רק כך תקבל את מצבור האנרגיה התורנית הדרושה לך להתמודדות עם נסיונות הדור. שיעורי תורה דומים לסוללה שצריך לחזור ולמלא בכל פעם מחדש, לא פחות ממזון וממים. כפי שנאמר בתורה: "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם" (דברים, ח', ג).

תוכל למצוא שיעורי תורה באזור מגוריך, וכן למצוא חברותא שילמד איתך תורה בקביעות באמצעות ארגון "לב לאחים", כי יש להם סניפים בכל רחבי הארץ:

https://www.ll144.co.il/maillevlachim.aspx

גם ארגון הידברות מציע קו למתחזקים, והצעת חברותות ושיעורי תורה:

 073-2221230

כמו כן, כדי להתגבר על תאוות צריך לעבור לאינטרנט מסונן כמו "נתיב", "נטפרי", ויש גם את אינטרנט "אתרוג", כאשר הדרגה הנמוכה ביותר של סינון (המונע רק אתרים מאוד לא צנועים) הוא "רימון".

בהצלחה רבה בעבודת השם. כן יהי רצון שתתחזק ותצליח, ותזכה לחיבור לאור התורה.

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה