אמונה

כמה שאלות שונות

  • ט"ו אייר התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב, יש לי כמה שאלות שונות בנושאים שונים- יש לומר שהשאלות לא קשורות אחת לשנייה אך אני שואל את כולן יחד משום שיש לי כל כך הרבה שאלות שאני לא רוצה לשכוח לשאול אותן: 1) שמעתי שיש פרק שאומרים עליו שהוא אסור ביהדות- פרק נ"ג בישעיהו למיטב זכרוני, משום ששם אומרים שמדובר על המשיח וסבלו והנוצרים טוענים שזה פרק שמדבר על האיש הצלוב בו הם מאמינים ושאנחנו מנסים ליישב זאת על ידי כך שאנו אומרים שמסופר על עם ישראל אך גם חז"ל פירשו זאת כך שמדובר על איש יחיד ולא על עם, האם זה נכון? 2) האם אפשר לקרוא דברים הקשורים בדתות אחרות כדי לראות על מה מדובר שם וכך להיווכח באמת שביהדות (לעומת חוסר האמת בדתות האחרות)? ואם אסור (ולמיטב זיכרוני אסור)- האם זה לא משהו שעשוי להראות על פחד שלנו שלא ייראו דברים שעשויים להיות נכונים (ואינם ביהדות)? כלומר, כמו מישהו שאומר "לא, יש שם דברים נכונים אבל אני לא רוצה שתראה אותם כדי שתאמין רק למה שאני אומר ולכן אל תסתכל על הדברים האלה"? 3) האם בתורה יש נבואה על השואה? (שכן מדובר על כך שעם ישראל יובל כצאן לטבח בקרב הגויים ומספרו יתמעט מאוד אך הוא ישרוד בכל זאת) 4) האם מותר לתכנן דברים בשבת? (אני סטודנט ואני עושה הרבה תכנונים ללוחות זמנים בלימודים ואני רוצה לדעת אם מותר לתכנן לו"ז ללימודים במהלך השבת (לו"ז למשך השבוע))

 

תשובה

שלום וברכה,

1. נתקלת בשקרי המיסיונרים. ראה תגובתי:

https://www.hidabroot.org/article/78994

ראה שם את העובדה החמישית.

אף פרק אינו אסור ביהדות. אנו היהודים העברנו את התנ"ך מדורי דורות בשפתו המקורית, בעוד הנוצרים העבירו אותו בתרגום יווני.

המילה "משיח" לא מוזכרת בפרק שהזכרת בישעיהו.

זה הפשט של הפרק, כפי שמסבירים המפרשים עליו. 

אי אפשר "להוכיח" משהו על המשיח מפרק שלא מזכיר אותו. הוכחות צריכות להיות ברורות, ולא על פי רמזים.

כעת, חז"ל מסרו דרשות שעברו במסורת על משיח בן יוסף ומשיח בן דוד שיהיו באחרית הימים, והסתמכו על רמזים, אך אלה דברי קבלה. ומי שמאמין בדברי חז"ל גם חייב לסמוך עליהם שישו היה משיח שקר.

2. קודם כל מי שלא מאמין בתורת ישראל, בכל מקרה לא שואל מה ההלכה אומרת, אלא מחפש עד שהוא מגלה בעצמו שהתורה אמת, ואז עושה כפי שההלכה דורשת.

מי שכבר מאמין בתורת ישראל מחוייב בה, ועל כן יתרחק מדברי שקרים וכפירה, שמרחיקים את הלב מעבודת הא-ל האמיתית, כפי שנאמר: "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם".

דתות אחרות לא מבוססות על שכל והגיון, אלא על סיפורי מעשיות והרבה מאוד דברי רגש ודמגוגיה ששובים את הלב. הקריאה בספרי עבודה זרה יכולה להטעות אנשים רגשיים וחלשי אופי.

מה גם שיש 4000 דתות בעולם. האם תחשוב לחקור כל אחת מהן?

הרי צריך בסיס להתחיל ממנו את החיפוש!

כאשר הגענו למסקנה שיש בורא לעולם, הסבירות למציאת האמת פשוטה מאין כמוה - כי היא ניצבת על סך של 100 אחוז הגיון.

99.999 אחוז מן הדתות בעולם מציבות בראשם אלים, שדים ואלילים בעלי גוף, יצרים ומחלוקות שיצרו ומנהלים את העולם. מכיוון שאנו יודעים מבחינה מדעית שהיקום נברא, ומכאן שיש לו בורא שאינו כפוף לחומר וזמן (ובמילא מי שאינו כפוף למרחב ולחומר אין לו גבולות, הוא אינסופי, כך שהוא לא יכול להיות מחולק), ומכיוון שאנו יודעים שכל החומרים בעצם עשויים מאותו הדבר (אטומים) ופועלים כולם באינטראקציה אלו עם אלו (מה שמראה שאין מלחמות בין אלים טובים ורעים או כוחות שונים בעולם) - מכאן מוכח שמי שיצר את היקום והאדם הוא בורא אחד שאין לו שותפים, ושאין לו גוף או דמות הגוף. נתון זה מוכח מכורח המציאות.

כך ש-99.999 מן הדתות בעולם כבר נפסלו מן הרשימה, ואינן יכולות להיות אמת בודאי.

ישנן סך הכל שלוש דתות בעולם הטוענות לבורא אחד, שאין לו גוף או דמות הגוף: היהדות, הנצרות והאיסלאם. הנצרות והאיסלאם נוצרו לאחר היהדות ומתבססות עליה (גם הנוצרים וגם המוסלמים מאמינים ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני כפי שמתוארים במקרא). 

כך שההיסטוריה היהודית חייבת להיות אמת (גם לפי שתי הדתות שחיקו אותה), כי בעוד הנצרות והאיסלאם מודים בהיסטוריה היהודית, אין היהדות מודה בהיסטוריה שלהם (הנוצרים מאמינים במשה ונביאי ישראל, אך היהודים אינם רואים בישו ומוחמד נביאים שדיברו עם הבורא).

כך שההסתברות לכך שהיהדות היא אמת עומדת על 100 אחוז בעוד הנצרות והאיסלאם עומדות על קרן הצבי. 

מובן לנו שהבורא שברא את האדם בחוכמה כה אדירה - לא ימסור תורה בדרך אותה כל אדם יכול לזייף. הרי כל מוסד פסיכיאטרי שמכבד את עצמו מחזיק לפחות עשרה אנשים שמדווחים שהם מדברים עם א-לוהים, פיות, חייזרים ומפלצות. וידועים לנו לא מעט מקרים של אנשים חולי סכיזופרניה שמדמיינים דברים שאינם קיימים במציאות.

אנו יודעים שהבורא הוא חכם (מהכרת הפיזיקה של היקום והאנטומיה של החי) ולכן אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהבורא לא ימסור תורה בדרך אווילית לאדם בודד שגם יכול לשקר להמונים.

כך ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שא-לוהים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.

היהדות איפוא, הינה היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי.

מכאן שהיהדות היא אמת בודאי, ב-100 אחוז ללא ספיקות כלל. 

אז אנו יודעים שהתורה היא אמת - בזכות שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני.

אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. 

3. אכן ישנה נבואה על כך שתהיה גזירה נוראית, וה' יסתיר פניו בתקופה הזו, ראה במאמרי:

https://www.hidabroot.org/article/219762

4. לכתוב ודאי אסור, ולחשוב בדברי חולין לא ראוי בשבת קודש, אלא צריך שאדם ירגיש בשבת שכל מלאכתו כבר עשויה, ויחוש שלווה נפשית בשבת. 

עם זאת אין איסור במחשבות על עסקי חולין, כפי שנאמר בשולחן ערוך: "הרהור בעסקיו מותר, ומכל מקום משום עונג שבת מצווה של יחשוב בהם כלל ויהיה בעיניו כאילו מלאכתו עשויה"

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דתותיהדותמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה