חברה והשקפה

הרוע של העולם הורג אותנו, מה עושים?

  • ב' ניסן התשע"ז
אא

שאלה

העולם שלנו מלא בטוב אך הרע גובר על הטוב ברוב המקרים אנחנו כבר לא תמימות מלא יצרים אפלים יש לאנשים והתמימות הולכת ונעלמת סיפורים מחרידים קורים בעולם וקשה לחיות עם זה. מה עושים?

תשובה

 

שלום וברכה,

חשוב לתקן תפיסה שגויה על העולם. למרות שהתרגלנו למציאות תקשורתית שמדווחת לנו על כל דבר רע בעולם - מבחינה סטטיסטית העולם הוא לא רע, ולמעשה ברובו המוחלט הוא טוב. רוב האנשים לא רעבים ללחם (כמו שאמרו חכמים: יותר אנשים מתים על סיר הבשר מאשר ברעב) ולא מתים ממחלות. נא לקרוא: 

https://www.hidabroot.org/article/217231

https://www.hidabroot.org/he/article/145619

הטוב גובר על הרע, אך מי שמתרכז בנקודה שחורה יחשוב שכל התמונה שחורה.

אם העולם היה ברובו רע, לא היינו שואלים "למה יש רע בעולם", אלא היינו שואלים "למה יש טוב". כי דרך ההגיון לשאול על מה שמוזר ולא רגיל בעיניו, ונוגד את הטבע.

סיפורים מחרידים - הם מחרידים מאחר שהם נדירים מאוד, ומתארים מקרים לא שגרתיים בעולם, אשר יש מאחוריהם חשבונות שמים נסתרים עם אותן נשמות שירדו לעולם לתיקון קשה ולא רגיל.

נא לראות:

אם אבא אוהב - אז למה כואב?

https://www.hidabroot.org/he/article/125233

 האם יש תשובה לשאלת איוב: למה ה' ברא סבל בעולם?

https://www.hidabroot.org/he/article/88622

10 הוכחות לכך שה' אוהב אותך, על אף הייסורים

https://www.hidabroot.org/he/article/798

 לגבי מקרים של סבל וצער בעולם, צריך להתחזק באמונה כי אנו עומדים לפני בוא המשיח והגאולה. ובדורות האחרונים יהיה הסתר פנים גדול בשל עוונותינו, דור של נסיונות שמתוכו יתגלה האור הגדול ביותר.

אך אפשר להתנחם בעובדה שאיננו סובלים לחינם, אלא סובלים עבור מטרה! בונים את עולמנו הרוחני מתוך התפילות ומתוך מלחמת האמונה, חיים עבור בורא עולם ומקדמים את נשמתנו ואת עם ישראל, מקרבים את הגאולה, ובונים את העולם הבא שלנו שהוא מקום האושר האמיתי לנצח נצחים.

עובדה שבעולם הזה אנו מזדקנים וחולים ומתים, וחיינו מלאים בקשיים ותהפוכות - גם מי שזוכים לילדים ולעושר. זו עובדה שלא נועדנו להיות כאן מאושרים לנצח, וכל שמחותינו הן זמניות ותלויות בנסיבות המתחלפות. אמרו חז"ל שהעולם הזה הוא כמסדרון שמוביל לאולם הגדול שהוא עולם הבא. המטרה האמיתית שלנו פה היא לקיים כמה שיותר מצוות, ולאסוף יהלומים לעולם הבא.

כדי להשיג יותר שמחה בחיים, ולהתמודד עם ייסורים, אני ממליץ לך לצפות בקביעות בהרצאות שבערוץ/אתר הידברות. שעה אחת ביום אינה הרבה זמן, אך עושה הרבה מאוד לנשמה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרדהתמימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה