תורה ומדע

בספר בראשית כתוב שארץ היית בתואו ובוהו

  • כ"ז שבט התשע"ז
אא

שאלה

שלום השמח לקבל תשובה על השאלות שלי 1.בספר בראשית כתוב שארץ היית בתואו ובוהו שזאת אומרת שלא היה חיים על פני כדור הארץ כי זה תואו ובוהו אז איך זה מסביר את זה שהיה בעולם אימפריות כמו סין רומא וכו.. שהם היו לפני יותר ב5700 ומשהו שנים כפי שהיהדות אומרת וחוץ מזה איך הם הצליחו להקים דברים כמו החומה הסינית וכו.. שעוד העולם היה תואו ובוהו, תודה השמח לתשובה. 2. האם זה נכון שכתוב מספר מיני הדגים!! בתורה ואנחנו נשענים על זה עד היום ולא מספר הדגים כפי שכתבתי בפעם הראשונה תודה לכם על העזרה !!!

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

1. רומא התקיימה רק לפני 2000 שנה. התרבות הסינית התחילה לפני 4300 שנה עם שושלת שיה (חפש בוויקיפדיה).

למעשה זו עובדה מרתקת מאוד, והיא שכל העמים בעולם, ואפילו העמים העתיקים ביותר שידועים לנו, אינם מעבירים היסטוריה שעולה על 4300 שנה! אפילו סין, שהיא התרבות העתיקה ביותר שמוכרת לנו, מספרת כי התחילה לפני 4000 שנה בקירוב.

כעת, החוקרים מעוניינים לייחס תקופות עתיקות יותר לאנושות על פי תיאורית האבולוציה, אך ההיסטוריה האנושית סותרת זאת. אילו היו בני אדם חיים בעולם עשרות אלפי שנים - ללא ספק היו בעולם שלנו מסורות היסטוריות וספרי היסטוריה בני יותר מ-4300 שנה. 

האמת צריכה להיאמר, שכאשר אנו מוצאים כתובת עתיקה, אם אין לנו תיעוד היסטורי של הכתובת הזו בעם - לא נוכל לדעת בשום אופן בוודאות מתי היא נכתבה. תיארוך של פחמן 14 רחוק מלהיות מדוייק מעבר לאלפי שנים ספורות, ואפילו החוקרים מרשים לעצמם להזיז את התאריכים של התיארוכים לפי התיאוריות. נא לראות את הכותרת "האם קיימות תרבויות עתיקות בנות יותר מ-6000 שנה":

https://www.hidabroot.org/article/98519

התורה מגלה לנו שכל העמים בעולם הם צאצאי נח: שם, חם ויפת, ששרדו את המבול. לפיכך הגיוני שנמצא בעמים שונים מרחבי העולם סיפורים ואגדות ששמעו מאבותם על המבול של נח כפי שאכן נמצא בכל העולם. לקריאה בנושא חפש בגוגל את המשפט "דניאל בלס תיבת נח והמבול המקראי בהיסטוריה האנושית"

במאמר זה תראה שכל התרבויות בעולם כולו מעבירים מסורת היסטורית ואגדית על מבול קדום שהכחיד את כל היצורים החיים, ורבים מהם מתארים את נח והצלה של משפחה אחת בתיבה ששרדה את המבול. כיצד ייתכן שתרבויות שרחוקות זו מזו יבשות וימים מספרות סיפור דומה על מבול כלל עולמי ועל התיבה של נח, אם לא שמעו את הסיפור מאבותם - שם, חם ויפת - בני נח ששרדו את המבול? זוהי אפוא הוכחה נוספת למסופר בתורה.

2. במסכת חולין דף סג: נאמר שיש 700 סוגי דגים (קרפיון לדוגמה הוא סוג של דג, אך יש בים למעלה מ-500 זנים של קרפיונים). כך שסוגים אלה מתחלקים לתתי מינים רבים של דגים.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ספר בראשיתתוהו ובוהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה