זוגיות

כיצד אוכל להתגבר על הכאב לאחר שאני ובן זוגי נפרדנו?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,אני ובן זוגי נפרדנו לאחר מערכת יחסים של 3 שנים. אני אוהבת אותו בכל ליבי לא רואה מישהו אחר שאוכל לאהוב באותה מידה. היו ביננו לא מעט ויכוחים ומריבות מכיוון ששנינו אנשים מאוד שונים אך מעולם לא נפרדנו.בשלב מסויים התחלנו לדבר על חזרה בתשובה והתקרבות לדת (שנינו באים מבתים חילוניים)והדבר מאוד משך אותי ונתן לי הרגשה חיובית למרות שאין לי רקע דתי. מאוד רציתי להקים בית יהודי אמיתי יחד איתו והאמנתי שיהיו לנו חיים משותפים מאושרים.לפני כחודשיים החלטנו לקחת פסק זמן קצר כדי להבין מה כל אחד רוצה(לאחר תקופה שלא כל כך הסתדרנו)והוא החליט בתקופה הזו שהוא הולך להתחזק וללמוד בישיבה. הדבר היה הלם רציני עבורי אני חושבת בגלל בורות וחוסר הוודאות לגבי העתיד ובעיקר בגלל שזה לא מוכר לי בכלל כל הנושא.בהתחלה הוא טען שאין הדבר צריך להפריד ביננו אך אני נלחצתי והבעתי התנגדות רבה.בזמן שעבר מאז עשיתי חשבון נפש עם עצמי והבנתי שאסור לי לוותר, ובכלל, האמת היא שככל שאני לומדת וקוראת יותר ויותר על הדת אני מתאהבת ומתחזקת ביהדות ומעריכה אותו על הצעד האמיץ שהוא עשה. כשאמרתי לו את זה הוא אמר שהחליט שהאהבה לא מעניינת אותו יותר והוא רוצה לנתק את הקשר ביננו, כי אני לא מספיק דתיה ולא מספיק מאמינה לדבריו. אני שבורה וכואבת, חשבתי שהוא הזיווג שלי משמיים, מעולם לא הרגשתי כך כלפי אף אחד אחר אני יודעת שהוא אוהב אותי, אז מה לדעתך יצר את הריחוק? מה עלי לעשות וכיצד להתגבר על הכאב שלא מרפה וגורם לי להתרחק שוב מהאמונה ומהדת שלמדתי לאהוב? בכבוד רב ובהערכה, מיטל.

תשובה

שלום וברכה

אינני מכיר את חבירך ואינני יודע מה הביא אותו להחליט שהוא לא מעוניין בך, הדבר נובע בדרך כלל כאשר הבחור בשלב של עליה חזקה והוא רואה הכול בשחור ולבן ואינו מבין שהבנות לומדות את הדברים בצורה מסודרת יותר ובהפנמה עמוקה יותר, ולא נסחפים מהר כל כך. בדרך כלל בסופו של תהליך הבנות החוזרות בתשובה מגיעות לדרגה גבוהה יותר רוחנית והדברים בדוקים ידועים ומפורסמים.

אולם אם כי זהו אכן הסיבה שבגללה הוא החליט להתרחק, אין זה אומר שזאת הסיבה האמיתית להתרחקות.

בורא עולם יושב ומזווג זיווגים וכאשר בתו מתקרבת איליו הוא ושמר עליה יותר ואינו רוצה שתינשא לבן זוג שאינו רואי לה ועל כן בורא עולם יכול להחליט לקחת ממך בן זוג שלא מתאים, והכול מאהבתו הגדולה אילייך.

לפעמים יתכן שבן הזוג שקיבלת לתקופה מסויימת היא רק לעורר את ליבך לתשובה ולהתקרבות לדרך האמת והוא לא היה בן זוגך מעולם ולאחר התקרבותך תזכילבן זוגך האמיתי.

לפעמים הנתק הוא רק זמני והכול לפי המיועד לך מאת ה´.

ובכל מקרה הדרך הנכונה היא הדרך של תורה ומצוות והתקרבות לבורא עולם, ואין כל רע יותר מהתקרבות לה´ אלא טוב נצחי עמוק ואמיתי.

בברכת הצלחה בהמשך בדרך ואשמח מאוד להמשיך ולסייע בידך.

בברכה,

בנימין שמאולי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פרידההתאמה בזיווג,

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה