חברה והשקפה

התעסקות במקצועות חול

  • י' שבט התשע"ז
אא

שאלה

בעזרת ה' יתברך שלום עליכם כבוד הרב לאחרונה מידי פעם עולות לי מחשבות על הייעוד שלי בעולם אני כרגע בגילאי התיכון ואני מתעסקת בעיקר במקצועות חול וזה די מאכזב אותי כשאני חושבת על זה כי בתכלס זה הייעוד בחיים ?! למרות שאני יודעת שזה יעזור לי בעתיד אבל המחשבה הזו מקשה עלי שזה פחות מה שצריך להתמקד בו וזה לא עיקר החיים אשמח להכוונה תודה

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

זכית בנשמה גבוהה אשר חפצה בתכלית ומשמעות אמיתית בחיים, ולא מסתפקת בהסחות דעת.

בבקשה קראי על סיפור התשובה שלי, והמסקנות שהובילו אותי למצוא את התכלית:

https://www.hidabroot.org/article/119366

 

כמובן שמקצועות חול אינם תכלית, אלא רק אמצעי נוסף בחיים לפרנסה שהיא נצרכת. אך כשם שצריך לאכול ולשתות, כך צריך מקצוע ביד. ראוי שיהיה לך מקצוע לפרנסת ביתך בעתיד בעז"ה, אולם לא כל מסגרת לימודים תימצא תואמת את רמתך הרוחנית בגיל תיכון.

 

כנראה שעליך למצוא מקום לימודים גבוה יותר מבחינה דתית, התואם את לבך, שהרי אין אדם למד אלא במקום שלבו חפץ. עליך למצוא סמינר או מדרשיה תורנית בה תלמדי גם שיעורי תורה מחזקים ותתחברי ליהדותך על ידי רבנים ורבניות שידריכו אותך בהתקרבות לבורא עולם ובניית בית יהודי, תוך לימודי מקצוע בנוסף.

אני מציע לך להתעניין לגבי סמינר "פסגות" לנשים, סמינר סל"ה בבני ברק, וסמינר "נווה ירושלים" (חפשי בגוגל). חלקם מציעים שיעורי העשרה ביהדות אפילו פעם-פעמיים בשבוע, ותוכלי להגיע לשם בקביעות, ואם המקום ימצא חן בעיניך תוכלי לעבור לשם. בכל מקרי תמצאי בסמינרים אלה רבניות שישמחו להדריך אותך!

את גם מוזמנת ליצור קשר עם קו המתחזקים של הידברות:  073-2221230 

 

בינתיים אציע לך שתי עצות להתחזקות אישית: 

 

1. תפילה.

התבודדי בכל יום במקום שקט, ודברי עם הקב"ה בקול במילים שלך, ספרי לו על מחשבותיך, לבטיך, רצונותיך, ובקשי ממנו הדרכה ועזרה בענייניך. אפילו אם רק כמה דקות.

כמו כן, נסי להתבונן במילות התפילה שאת מתפללת בסידור, ולהתחבר למילים, להרגיש את הגדלות והשבח לבורא עולם.

 

2. שיעורי תורה קבועים.

הנשמה זקוקה לשיעורי תורה בכל יום, כשם שאדם צריך לאכול ולשתות בכל יום. עליך למצוא באזור מגוריך שיעורי תורה והתחזקות לנשים. 

כמו כן, כדאי שתצפי בקביעות בהרצאות של אתר/ערוץ הידברות. אפילו שעה אחת ביום תחזק אותך מאוד. נסי למצוא את הרב או הרבנית שאת מתחברת אליהם ביותר, ולצפות בקביעות בשיעורי תורה שיפתח את לבך להתבוננות רוחנית. העשירי את הידע שלך ביהדות.

  

3. קראי חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפשי בגוגל), המתארת דו-שיח עם בורא עולם על כל משמעות החיים ומטרת הבריאה. נסי לסכם את החוברת לעצמך, ולקרב את האמונה אל השכל.

 

בהצלחה רבה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מקצעות חולבכל דרכך דעהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה