תורה ומדע

הצופן מבורא עולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כמו שחשבתי וכך גם ראיתי מאוחר יותר בספרו של מייקל דרוז"נין, איך ניתן לשלול את האפשרות שהתורה/התנ´ך והצופן לא נכתבו בידי יצורים תבוניים הרבה יותר מאיתנו או בידי יצורים אנושיים (ישנה גם תאוריה כזו) המתקדמים מיאתנו מבחינה אבולוציונית ואינטילגנטית ונמצאים/נמצאו אי שם? הרי די בהסתכלות לטווח של 100 או 200 שנה כדי לראות כמה התקדמה הטכנולוגיה האנושית (מחשבים, מתמטיקה, פיזיקה) ומי יודע אם בעוד, נאמר, 100 שנה לא יוכל מחשב לכתוב יצירה מוצפנת כזו (עם ההתקדמות הטכנולוגית שציינתי ומה שמדברים על ביוטכנולוגיה ועל מחשבים שיעבדו בטכנולוגיה שונה מהיום {אטומים} ויהיו חזקים פי כמה מהמחשבים של היום)? בקיצור, איך אפשר להוכיח שהתורה וצפונותיה הם מבורא עולם שאין לו גוף ודמות הגוף?

תשובה

שלום וברכה

מי שמסיק שיש בורא לעולם, מבין שבכוחו של הבורא לברוא את העולם, ומכאן גם שהוא שולט בטבע עצמו. כך שהבורא מסוגל לכל דבר, כמו להפיכת המציאות וחוקי הטבע עצמם. לפיכך דת הטוענת לנסים בקנה מידה לאומי של הפיכת הטבע, יתגלו כמעשיו של הבורא, ומכאן גם יעידו על מסירתה מפיו.
כאשר אנו מחפשים בין דתות העולם טענות להפיכת הטבע בפני המונים, אין אנו מוצאים יותר ממעשי קסם פרטיים, דוגמת הליכה על פני-המים (ישו) ולהטוטים אחרים. כמעט כל דת בעולם מספרת על נביאים שעשו מעשי קסם בכדי שהעם יאמין בהם. אפילו תורת ישראל מספרת על חרטומי מצרים שידעו להפוך מקל לנחש בקסמיהם, ולבטח גרמו לרבים להאמין בהם.

 
מעשי נסים פרטיים ולהטוטים לא יוכלו ללמד אותנו דבר, גם מכיוון שטענות לנסים-פרטיים נמצאים בכל רחבי העולם במידה שווה, וגם מכיוון שידוע לנו כי מעשי הטעייה וקוסמות הם טבעיים לחלוטין (באמצעות מעשי קסם, החובנים בהם טריק פיזי או מחשבתי טבעיים לחלוטין, מצליחים קוסמים ליצור אצל הקהל את התחושה שביכולתם להעלים דברים, לקרוא מחשבות או אפילו לכופף כפיות). גם אם קיימת מציאות על-טבעית בה ניתן להשתמש (כלומר, מעשי כישוף), אין ספק כי אלו מוגבלים מאוד, ורחוקים מן ההגדרה של הפיכת הטבע או נס אלוקי. מן הבורא עצמו אנו מצפים לשינוי חוקי הטבע, או לפחות להפיכת הטבע בקנה מידה המוני, המעיד כי הוא השולט בהם ולא אחר.
ופעם נוספת, תורת ישראל היא הדת היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו מכות מצרים, קריעת ים-סוף, עמוד האש והענן, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד.
 
תורת ישראל היא התורה היחידה בהיסטוריה הטוענת לאירועים ניסיים בסדר גודל של הפיכת חוקי הטבע, ובקנה מידה לאומי. הפיכת הטבע נמצאת באופן הברור ביותר בעשרת מכות מצרים, המראות כי העושה אותן הוא הבורא השולט על הטבע וחיי כל אדם. במכת הדם וחציית ים-סוף, הוכיח הבורא שהוא שולט על המים וכל הימים. במכת הצפרדעים והכינים, הוכיח הבורא שהוא שולט בכל הרמשים. במכת הערוב הוכיח הבורא שהוא שולט על החיות, במכת ארבה הוכיח
 
הבורא שהוא שולט על כל היצורים המעופפים, במכת החושך והברד הוכיח הבורא שהוא שולט על חוקי הטבע - עונות השנה, האש והקרח, במכת דבר הוכיח הבורא שהוא שולט על המחלות. ובמכת בכורות הוכיח הבורא שהוא נמצא בכל מקום (כדי להרוג את כל בכורי מצרים בו-זמנית), שיש לו זיכרון אוניברסאלי (לזכור בכל מקום מי בכור ומי לא), הוא נמצא בכל זמן (הוא צפה בכל לידה במצרים בכל זמן), ויש לו כח להרוג כל אדם (בכך שהוא הרג את כל בכורי מצרים ברגע אחד). תורת ישראל היא התורה היחידה בעולם שטוענת לנסים בקנה מידה שרק בורא עולם מסוגל לעשותם, ומכאן שהיא נכתבה מפיו.
לא חייזר ולא יצור בעל גוף מסוגלים להיות באלף מקומות בו-זמנית, לדעת הכל, או לשלוט בחוקי הטבע. רק מי שנמצא בכל מקום, יוצר הטבע, השולט בחוקי הטבע, חסר גבולות ואינסופי, מסוגל לעשות זאת. זהו איפוא הא-לוהים.l>בברכה - דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה