אמונה

יחסי ידידות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ולכל צוות הידברות. כבוד הרב יש לי שאלה שקצת מציקה וכואבת לי המון זמן, לבן זוגי יש אחות שהתחתנה עם בן מיעוטים ויש להם 2 ילדים שיהיו בריאים. בן זוגי מאז לא מדבר עם אחותו מכיוון שמכרה את זהותה והתערבבה עם בן מיעוטים ומפאת כבוד המשפחה והבושה. זה נמשך כבר 3 וחצי שנים, הבעיה היא שאחותו לא עיניין אותה כל ההתנגדות שלו והיא הביאה אותו לבית שלהם לגור עמם חצי שנה וזה דבר שהיה לו קשה שהוא לא שוכח. אף אחד לא התנגד לזה שהוא ייכנס ויתגורר בבית ושבן זוגי פצה את הפה אמרו לו שישתוק ולא יתערב אימו אף לא התנגדה ואמרה לו שאם לא טוב לו שיעוף מהבית הוא נשאר חסר אונים ופשוט חי עם זה בשקט איפוק והתבודדות (אגב ההורים גרושים). לאחר מכן אחותו ובעלה שכרו דירה מול בית אמה ושם הם גרים עד היום והוא ממשיך לבוא לבית ולהיכנס כבן משפחה לכל דבר. השאלה שלי היא: אני מדברת עם אחותו בניגוד לבן זוגי ואומרת לה שלום שכן זה לא ענייני אך האם מותר לי ליצור קשר ידידותי עמה ובעלה כגון ללכת לביתם ולארוחות כי לא פעם ולא פעמיים היא אמרה לי לבוא אליהם ולקפוץ לבקר ולבוא בשבתות פשוט לבוא ולשבת איתם. האם מותר ללכת ולשבת כך וליצור קשר ידידותי וכמעט משפחתי עם בן מיעוטים מכיוון שהוא חלק ממשפחתם כבר כך מחשיבים אותו למעט בן זוגי וגם אני כמעט חלק מהמשפחה מה עליי לעשות? מצד אחד לא נעים לי לסרב כל פעם ומצד שני לא בא לי לפתח קשר מסוג זה עם בן מיעוטים. אבקש את דעתך תודה ויום טוב.

תשובה

שלום וברכה

בן המיעוטים לא יוכל בשום אופן להיות חלק אמתי מהמשפחה, מכיון שעל פי הוראות היצרן של הקב"ה לא תיתכן קשר משפחתי בין יהודיה לבין גוי. וכך כתוב בתורה הנצחית:

וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ: ...כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי [הילדים שנולדו לאחות בן זוגך ולבן המיעוטים, הינם יהודיים, אבל יתחנכו למרבה הצער אצל אב גוי] ...וְחָרָה אַף ה´ בָּכֶם וְהִשְׁמִידְךָ מַהֵר: כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה´ אֱלֹהֶיךָ בְּךָ בָּחַר ה´ אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה:

את צריכה, בראש ובראשונה, לכבד את רצון בעלך, ואם אין זה נוח לו שתפתחי קשרים עם המשפחה המעורבת הזאת עלייך לעשות כרצונו, ושיקול זה גובר על כל יתר השיקולים. הבית שלך והמשפחה שלך, וההרמוניה שלך עם בעלך, מכריעים כל שיקול אחר.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה