אמונה

האם אני טועה ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לצערי המצב שלי לא פשוט ביכלל ואני יודעת שאני לא יכולה להסיר הכל על גבי מכתב זה אך אנסה להתמקד . אני מתגוררת עם משפחתי בעלי וילדיי צמוד לאימי , אחותי גדולה ממני גרה איתה , אני ומשפחתי דתיים ואורח חיינו שונה , ואימי שומרת מסורת . לפני יותר משנה וחצי פרץ סיכסוך ביני לבין אחותי לאור התנהגותה בשעה שהתווכחנו , חשתי ממנה שינאה ממש קשה שממנה היתי ממש מופתעת , אך זה הביא אותי לחשוב ולתהות לפשר השינאה , לאחר פגישה עם רב הבנתי לא בסדר קורא אך לא ידעתי מה ? הרב שראה מי גר עם אימי אמר לי לצאת משם מיד . ניסינו לצאת ולא הצלחנו כלכלית . יכול להיות שתעינו בשיקולים אך זה נושא בפני עצמו , מאוחר יותר הבנתי מה קורא ,אנסה לנסח נכון ... אחותי התנהגה בצורה מופקרת וניסתה להכשיל את בעלי . כאשר הבחנתי בזה סיפרתי לבעלי שמאותו רגע , נזהר ממנה מאוד ותפס מרחק , ואני כמובן לא מדברת איתה סליחה אך היא ממש מגעילה אותי . הבעיה שלא סיפרתי לאף אחד ! אך בגלל זה כל הכעס של המשפחה כולל אימי מופנה אליי. הם לא מבינים מה יש לי ולמה אני לא מדברת איתה. אני משלמת מחיר קשה מאוד , אני כמובן שותקת, אם אני אדבר תהיה סערה גדולה, לאור מצבה מבוגרת לא נשואה, הייתה נשואה לגויי שעזב אותה, מצבה עגום ברור לי, כמובן היא לא יכלה לראות את המשפחתיות שלי ! אם אני אדבר זה כמו לשים עליה מצבה. האם נכון לשתוק ? האם עליי לדבר ? ואיך אומרים לאימא דבר כזה על הבת שלה , ממש גועל .. ברור לי שעליי לעזוב ! ומהר אני עושה כל מאמץ , אך האם טעיתי ?

תשובה

שלום וברכה

מה טוב שלא תגיבי ותזכי למה שאמרו חכמים שכל העולם עומד על מי שבולם פיו בשעת מריבה.

ובעת כזאת כאשר את זוכה לבלום את פיך הינך זוכה להיות שותפה במעשה בראשית ותפילותיך יש להם כוח מיוחד במינו להתקבל בשמיים.

ועוד אמרו חכמים
הנעלבין ואינם עולבין שומעים חרפתם ואין משיבין עליהם הכתו´ אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו. כשמש ששמע חרפתו ולא השיב ונתגדל ע"י כן.

רבינו בעל השדי חמד זכה לכל גדולתו עקב שתיקתו בעת חשד וכך כתב בספר ואני תפילה [ח"א עמוד לח] ששאלו לרבינו באיזו זכות הוא תולה שספריו ´שדי חמד´ התפשטו כל כך ברחבי תבל? על כך סיפר רבינו: בצעירותו למד בכולל אברכים שהחזיק גביר גדול בביתו. הוא היה מן השקדנים הגדולים, וראה חיל בלימודו. התקנא בו תלמיד אחד, ומידותיו הרעות הביאוהו לידי כך שיזם עלילה שפלה. הוא שיחד את המשרתת של הגביר שתוציא שם רע על רבינו (שכביכול רצה לחטוא אתה). הדבר נתפרסם ורבינו נזקק לעזוב את העיר.

לבסוף באה המשרתת לבקש את מחילת רבינו, ולמרות כל זאת לא רצה רבינו לספר על מעשה אותו התלמיד כדי לא לביישו, ובכדי שלא יהיה חילול ה´. בשל כך זכה רבינו, שמשמים האירו לו לחדש חידושים ביתר שאת ויתר עז.

[עיין בספר ´אור החמ"ה´ עמוד לא, שהביא את המעשה ביתר אריכות]

ומה טוב שתתפללי עליה בשעה זו שתזכה גם היא למצוא את זיווגה הראוי.

בהערכה רבה לכוחותייך העצומים והינך נוהגת ממש כרחל שויתרה על הכול למען אחותה לאה.

היי ברוכה לה´ - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה