תפילה וברכות

חזרת הש"צ בתפילת שחרית.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב. יש לי בעבודה בית כנסת. אני משתדל להתפלל שם רק כשאין לי ברירה, כיוון שהש"צ `טסים` קבוע בכל תפילה. יש ימים שמתפללים עמידה אחת,ללא לחש. כביכול כיוון שחלק מהמתפללים ממהרים לחזור לעבודתם. שאלותיי: תפילת העמידה היא כאמור לב התפילה ועיקרה, מדוע נוהגים לקצר דווקא בחלק הזה? האם נכון לנהוג כך? מדוע לא לומר לחש וחזרה (כמו שצריך) ולקצר במקומות אחרים? כשהש"צ החל את תפילת העמידה, והגיע לקדושה, אני הייתי עדיין לפני `גאל ישראל`. האם אני יכול להצטרף לקדושה למרות שלא התחלתי את העמידה? כשהוציאו ספר תורה,בדיוק סיימתי יג` מידות, האם אני יכול לעצור כאן עד שיסיימו את קריאת הספר, ולאחר מכן להשלים את שאר התחנון? שאלה אחרונה לכבוד הרב. מכיוון שקשה לי להתפלל במניין שטסים בו (כמו שציינתי למעלה),האם עליי להתפלל במניין פועלים, או אפילו ביחיד? תודה מראש. בועז.

תשובה

שלום וברכה

שאלתך נכונה היא ואין לעשות כן, ויש להתפלל בלחש ורק לאחר מכן בעמידה, ואינני יודע מנין לקחו את הקולות האלו. אם אתה לפני גאל ישראל, עצור לפני הקטע של שירה חדשה, ואמור את פסוקי הקדושה האלו בלבד, קָדוֹשׁ. קָדוֹשׁ. קָדוֹשׁ יְהֹוָה צְבָאוֹת. מְלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ: בָּרוּךְ כְּבוֹד יְהֹוָה מִמְּקוֹמוֹ: ולאחר עניית האמן של הקל הקדוש תמשיך בתפילתך.

אכן כך יש לעשות לעצור היכן שאתה אוחז ולהקשיב לקריאת התורה ולאחר קריאת התורה להמשיך את התפילה. אין להתפלללפני הנץ, ועדיף להתפלל במניין זה מאשר ביחיד.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה