תורה ומדע

האם לשלמה המלך היו 72 שדים?

  • י"ב חשון התשע"ז
אא

שאלה

שלום, איפה יכול לקבל קצת מידע על שלומה המלך וה72 שדים? תודה

 

תשובה

שלום וברכה,

כל הסיפורים על שלמה המלך והשדים מסופרים בגמרא (מסכת גיטין דף מד, ודף סח).

אך אני מאמין שנתקלת בדברים האלה באתרים שעוסקים בכישופים ומכשפים. ודע שאתרים אלה הם שקרים וסילופים של המקורות, ואינם מייצגים בשום דרך את יהדותנו. צריך להתרחק מהם ומשכמותם, כי הם יובילוך רק להזיות ודמיונות ושקרים.

מי שעוסק בדברים אלה מביא על עצמו דינים. והגמרא מספרת שגם שלמה המלך למרות כל חכמתו בקבלה ובנסתרות - ניזק קשה בגלל התעסקותו בנסתרות ובשדים. אין זה רצון השם שנעסוק בעניינים אלה, בוודאי שלא אדם רגיל.

הקב"ה ברא את העולם הזה בכוונה בהסתה, ואינו רוצה שיעסקו בנסתרות. על כן העוסקים בנסתרות וכישופים וסיאנסים וכדו' מועדים להזיק לנשמתם וליפול ליצרים רעים והזיות רעות. כי פעלו דבר שהקב"ה אסר: 

"כי אתה בא אל הארץ אשר ה' אלוהיך נותן לך, לא תלמד לעשות כתועבות הגויים ההם. לא ימצא בך מעביר בנו ובתו באש, קוסם קסמים, מעונן, ומנחש, ומכשף, וחובר חבר, ושואל אוב, וידעוני, ודורש אל המתים. כי תועבת ה' כל עושה אלה, ובגלל התועבות האלה ה' אלוהיך מוריש אותם מפניך. תמים תהיה עם ה' אלוהיך! כי הגויים האלה אשר אתה יורש אותם אל מעוננים ואל קוסמים ישמעו, ואתה לא כן נתן לך ה' אלוהיך. נביא מקרבך מאחיך כמוני יקים לך ה' אלוהיך, אליו תשמעון" (דברים יח, ט-טו)

אז הזהר והישמר מהתעסקות בעניינים אלה שיובילוך לטומאה ודינים ונזק רוחני עצום.

אמרו חז"ל: "בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו" (מכות דף י, ע"ב), "בא ליטמא פותחין לו, בא ליטהר מסייעים אותו" (שבת דף קד, ע"א).

תורתנו הקדושה מלמדת את היהודי הדרכה בחיים (ספר דברים יח, יג): "תמים תהיה עם ה' אלוהיך", ומפרש רש"י: "התהלך עמו בתמימות ותצפה לו... כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו". 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שדיםשלמה המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה