אמונה

האם היתה טכנולוגיה בדורו של נח?

  • י"ב חשון התשע"ז
אא

שאלה

שלום לרב לפני מספר שנים הייתי בהרצאה בכולל במרכז הארץ, הגיע רב (מטעם הידברות אם אינני טועה) וחידש לנו שבדורו של נח היתה טכנולוגיה מתקדמת, האם זכרוני איתן או שמא במרוצת השנים האמת השתנתה במוחי? אם כן כיצד אנו למדים זאת(מקור)? דבר נוסף, מישהו הראה לי תרשימים של חפצים שדומים למה שמכנים בעולם "ספינת חייזרים" שנמצאו במצרים העתיקה וכדומה, האם יש אמת לעניין החייזרים? מה עמדת התורה בנושא?

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

שמעתי רעיון כזה בעבר, אך אין לו מקור אמין. 

במקורות שלנו לא הוזכרו דברים כגון אלו, ולא טכנולוגיות גבוהות בזמן נח. אחרי הכל, נח בנה תיבה מעצי גופר ומרח אותם בזפת, ולא בנה ספינת חלל.

רעיונות אלה הושפעו מכל מיני תיאוריות קונספירציה למיניהם על ביקורי חייזרים וכדו', כמו זה שהזכרת. הראשון שבהם נקרא פון דניקן, והוא זייף ממצאים רבים וצילומים שלא היו ולא נבראו כדי לטעון שחייזרים ביקרו בכדור הארץ. אך דע שכל ה"ממצאים" הללו הם בגדר שקר וסילוף של עובדות, כפי שהתגלה פעם אחרי פעם כשניסו לטעון שחייזרים אחראים לממצאים ארכיאולוגים שונים. 

כך לדוגמה, דניקן טען שחייזרים אחראים לפסלי הענק באיי הפסחא. אך "תור היירדאל" בספרו "אקו אקו" שיצא לאור עשור לפני ספרו של פון דניקן, מספר כי ניסוי פשוט שערך הראה שצוות של ששה אנשים המצוידים בנקרי אבן בלבד יכול לחצוב פסל כדוגמת הפסלים הענקיים של אי הפסחא תוך שנה, וכי צוות של כמה עשרות אנשים הצליח באמצעים פרימטייבים להעמיד פסל כזה על הבמה תוך 18 יום. מדוע דבק פון דניקן בעובדה שאין עצים באי הפסחא כיום ומתעלם מתוצאות החפירות הארכאולוגיות המוכיחות שבעבר אי הפסחא היה מיוער, ולכן היה לתושבי האי הקדומים עץ הנדרש לעבודות הבנייה?

פון דניקן מזכיר בפליאה את יכולתם של המאיה לחשב את שנת נוגה בת 584 הימים. אולם, האמת היא ששנת נוגה היא בת 225 ימים בלבד. המספר 584 מתאר את המחזור של שנת נוגה כפי שצופה מכדור הארץ יראה אותם, וכל שהמאיה היו צריכים לעשות הוא לספור ימים עד שנוגה חזר לאותה נקודה בשמים.

בקיצור, אין להתרשם מרעיונות כגון אלה. אמר שלמה המלך: "רק פתי יאמין לכל אדם" (משלי יד). ראה עוד על חייזרים:

https://www.hidabroot.org/article/80390

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בלסמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה