חברה והשקפה

יום העצמאות:}

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום לכבוד הרב! ברצוני לשאול מדוע החרדים אינם אומרים הלל ביום העצמאות כשהמטרה העיקרית לאמירת הלל היא שרוצים להודות לקב´ה ולא למדינה שלאחר 2000 שנות גלות כשקיווינו לעלות לארץ ישראל תחת שילטון יהודי!!ולא תחת שילטון גויים מה שהיו רגילים בגולה?ובייחוד שמצבנו היה אפסי להינתל כאשר היו מסביבנו 7 מדינות ערב והסיכוי הוא אפסי כי אנו כ´F קטנים וכשקמה המדינה התעורר מצבנו נהיינו כעם-אומה אז התחזקנו ואין זה משנה אם ראשי הקמת המדינה חילוני או דתי עצם זה שניצלנו משמד של אומות העולם שהיו נגדנו באמת אשמח לברר שאלה זו.ושיגיבו לי עליה תודה רבה מראש.

תשובה

שלום וברכה

ה` באייר, הוא היום בה הוכרזה המדינה באופן פורמלי,  בה בעת פרצו המלחמות שגבו מחיר דמים כבד, ואיך אפשר לשמוח ביום כזה? אם כבר היה ראוי לקבוע יום חג, היה מן הראוי לקבוע את היום בה שקטה המלחמה ונכבשה הארץ לפנינו הוא יום שבו ראוי להודות להקב"ה על החסד שעשה עימנו [יום שוך הקרבות וגמר מלחמת העצמאות היה ביום רביעי כ"ג בתמוז התש"ט].

החשמונאים לא קבעו יום חג ביום בו פרצה המלחמה, אלא ביום הניצחון, כך גם מרדכי ואסתר לא קבעו את יום המלחמה ליום שמחה, אדרבא ביום המלחמה קבעו להתענות בכל שנה ושנה והיא יום תענית אסתר, רק ביום בו שקטה המלחמה ונחו מאויביהם קבעו לשמוח בו ביום הפורים.

ה` באייר, אינו אלא יום שבו הוכרזה הכרזה חילונית נטו על ידי מר בן גוריון, ואנחנו מאמינים שאין ביד בן גוריון להמשיך אורות של חג ליום חול בו פרצו קרבות עקובים מדם.

אנחנו מודים להקב"ה בכל יום ויום על הנס הפלאי שעשה עמנו בשחרור ארץ ישראל ובישובה על ידי עם ישראל מוסיף והולך, ובעיקר בברכת המזון בברכת נודה לך.

את החג לזכר הנסים שהקב"ה עשה ועושה עמנו בשיבת ציון לארץ ישראל נקבע יחד עם מלך המשיח עם שוך הקרבות, כשצה"ל יתפרק מנשקו, או אז כשננוח באמת מאויבינו המבקשים עד היום כל יום לכלותינו, נקבע יום חג הגאולה [יום העצמאות] כמובטח לנו מהנביאים והיא תהיה החג המרכזי של עם ישראל. לדעת רבים היא תיקבע ביום ראשון של חג הפסח, כשזכירת יציאת מצרים תהיה טפל לעומת הגאולה האחרונה שאנחנו בעיצומה.

בהצלחה - מנשה ישראל

נ.ב. ברוב השנים מקדימים את החגיגות לימי ג` וד` באייר, ימים אשר בהם עולה על זכרונינו סופם העגום של מגיני גוש עציון אשר נשפך דמם כמים, הי"ד. איך אפשר לחגוג ולרקוד בימים כאלה???


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה