אמונה

ילדים מיוחדים

  • י"ג אלול התשע"ו
אא

שאלה

שלופ כבוד הרב, אני זכיתי ב״ה לעבוד עם ילדים מיוחדים (ילדים אוטיסתים, ילדים עם תסמונת דאון וכד׳) ומעניין אותי לדעת, למה ה׳ שם את הנשמות הגבוהות האלו במשפחות שאינם שומרות תורה ומצוות, הרי הילד הוא לא בר הבנה ואינו ברשותו לחזור בתשובה, וכפי ששמעתי הוא אינו מחוייב במצוות, אז למה לשים אותו במקום שמשולל קדושה? ומה אם הילדים האוטיסטים שהם גויים? מה התיקון שלהם? האם הם גם נשמות גבוהות?

 

תשובה

שלום וברכה,

 

ודאי שאין לנשמה כזו עוונות, כי בתור אוטיסט אין לה בחירה, כך שהאווירה החיצונית אינה משנה כלל מן העובדה שהיא לא חוטאת כלל בעולם הזה.

כל נשמה יש לה חשבונות משלה, ואין נשמה יורדת לעולם לפני שרואה היכן שתיוולד, ואומרת אמן. כי היא מבינה את תכלית ירידתה לעולם, ובמקום הספציפי שאליו היא יורדת. נשמות אשר ירדו למשפחות שהזכרת, ככל הנראה ירדו כדי לתקן עוון מסויים מאוד שקשור באותן משפחות (אולי בחייהם הקודמים לא הראו מספיק אהבה ועזרה לאחינו הטועים?), או שירדו לאותה משפחה כדי לתקן בה ניצוץ מסויים - שעל ידי הטיפול של המשפחה באותה נשמה צדיקה הם זוכים להתקדש בה, וכך היא נותנת להם זכות אבות להתחזק. אך מובן שאין לנו שום ידע בחשבונות שמים וגלגולי נשמות, ואנו יכולים רק לשער.

גם לגבי נשמות הגויים, איננו יכולים לדעת את החשבונות, אך מובן שנשמות שירדו לעולם כאוטיסטים הגיעו לתקן חטאים אחרונים (גם גויים חוזרים בגלגול כדי להשלים את מה שפגמו בשבע מצוות בני נח).

 

נא לראות גם:

https://www.hidabroot.org/article/99715

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ילדיםתסמונת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה