אמונה

שאלות על צדיק ורע לו, רשע וטוב לו

  • א' אלול התשע"ו
אא

שאלה

יש לי כמה שאלות באמונה, שאלה ראשונה : קראתי ספר של הרב שלום הרוש שמדבר על כך שכל השפע צריך לבקש מהשם יתברך והוא ייתן לך ,כל מה שצריך זה לבקש , אני מבקש לזכות בלוטו וממלא ולא זוכה , אני רואה מסביבי אנשים רעים עם ממון רב ונכסים , ואני גר בשכירות עם ילדיי הקטנים ועובד קשה מאוד לפרנסתי , אני יודע שאם אזכה לא אשתנה לרעה רק אקבל אוויר לנשימה אז למה כך? שאלה שנייה : מדוע יש את המחלה הנוראה? והרבה אנשים נפטרים ממנה וילדים קטנים מדוע יש אותה ולמה היא נ וצרת בגוף האדם שכביכול הכל שם מתוכנת באופן מושלם מדוע פתאום יש עיוותים בתאים והם נהרסים? אשמח לקבל תשובות

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

1. אני חושש שלא הבנת נכון את דברי הרב ארוש. אחרת היו כל הרבנים והאברכים ממלאים כרטיסי לוטו במקום לבקש תרומות והוראות קבע לישיבות וכוללים.

פרנסה ושפע - פירושם מה שהאדם צריך לקיומו כדי שיוכל לעסוק בתורה ובמצוות. ועניין זה תלוי בגודל הצדיקות והביטחון של כל אדם. מי שבוטח בה' בכל מאודו ישיג את פרנסתו בקלות רבה יותר ממי שחסרה לו מידת האמונה והביטחון. אך לא קונים אמונה ביום אחד, יש ללמוד את חובות הלבבות ולעבוד על המידות כדי להשיג את מידת הביטחון. האדם הבוטח לעולם לא מתריס כלפי שמים, וגם אינו כועס על איש, כי הוא יודע שאין עוד מלבדו יתברך, וכל אדם שמכעיסו וכל דבר שמזיקו נקבע משמים, כי אין ביד שום יצור הכח להזיקו. כך שאינו כועס אלא בוטח בה' תמיד שיודע מה טוב עבורו.

אני מציע שתוותר על כרטיסי לוטו, ובמקום זאת תחפש פרנסה באופן של השתדלות רגילה, ועם זאת תרבה בתפילות שפרנסתך תבוא בקלות ובשפע כפי צרכך. אני מאחל לך שבעזרת השם תעשה ותצליח.

 

ספר חובות הלבבות:

http://www.hidabroot.org/video/85820

 

2. ישנן גזירות שיורדות משמים, ונוגעות לחשבונות שמים מגלגולים קודמים. כל נשמה לפני שיורדת לעולם הזה - נקבע לה כמה זמן תחייה וכיצד תמות, והיא רואה מראש כל מה שתעבור ואומרת "רוצה אני", כי היא מבינה שהכל לטובתה, ויודעת חשבונות שמים. כל אדם שנפטר מן העולם מגלה את סיבת כל הייסורים שעבר. כי אין דבר שקורה בעולם במקרה, רק עלינו לקבל הכל באהבה. 

המחלה נוצרת ע"י התחלקות התאים, וזו דרך שה' קבע בעולמו להמית בני אדם שנגזר עליהם מותם - באופן שהרפואה לא יכולה להציל במצב ממאיר. ועם כל הכאב שבמחלה, יש בה גם חסד, כי היא נותנת זמן לאדם לפני מותו לשוב בתשובה ולעשות חשבון נפש, מה שאין כן בהתקף לב ואירוע מוחי שבהם האדם מת מיד ואין לו זמן להיפרד מהקרובים ולשוב בתשובה.

נא ראה "אם אבא אוהב אז למה כואב": 

 http://www.hidabroot.org/article/125233

  

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ביטחוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה