זוגיות

בחור חרדי

  • י"ח אב התשע"ו
אא

שאלה

השאלה שלי היא, שאני חושבת שבחור חרדי, שומר נגיעה ממשפחה חרדית, שלא דיבר אף עם עם בחורה חוץ ממשפחתו, אז כשהוא הולך לפגישה עם בחורה שיש בה חן ויש ביניהם שיחה נעימה, הם צוחקים, אז הוא מרגיש שהוא "מצא אותה", הוא יוצא מהפגישה שמח. איך יכול הוא יכול לדעת שזאת הנכונה באמת? אני מדברת על זה כי גם אני חרדיה וקורה לי ככה תודה

תשובה

שלום וברכה

שאלה נבונה במחשבה טובה

אכן, אין לבחור חרדי את הכלים לוודא שבחורה זו שהוא נפגש עימה היא ואכן היא זיווגו הנכון! ושזאת 'הנכונה באמת'. אך, האם לבחור שאינו חרדי יש את הכלים המתאימים לכך? ואפילו אם הוא ח"ו חילוני וכבר פגש וראה הרבה בחורות ויודע הרבה דברים (מסכן...) האם לו יש את הכלים הללו? יתרה מכך האם נראה לך שיש בכלל כאלו כלים? אם כן, למה בכל לאום ומגזר גם אלו שלא שמרו נגיעה ונפגשו זמן רב ישנם בעיות ב'שלום בית' מריבות והתרגזויות בין בני זוג? איך זה שבתי הדין מפוצצים בזוגות שנישואיהם עלו על שרטון והם רוצים להתגרש? אתמהה.

עוד שאלה אחת, האם לך כבחורה יש פרמטר מסוים שבו תוכלי להעשיר את הבחורים הנפגשים עם בנות מינך, כך שידעו אם זו היא הנכונה ?

תשאלי לאן אני חותר? אז הנה, שידוכים הם עניין שמימי ובלתי רציונלי אין להצלחת הנישואין הסבר הגיוני (במושגים של התאמה) ואין שום עצה אבסולוטית שאפשר לתת למישהו בכדי להבטיחו שנישואיו יצליחו!!!

יתרה מכך, הצורך בהתאמה בין בני הזוג הוא (בגדול) מיתוס שנופץ מזה זמן רב, גם ע"י גויים (הספר 'נשים ממאדים וגברים מנוגה' הינו רב מכר עולמי שהודפס בלמעלה מעשר שפות בכל רחבי העולם – ואף אחד עוד לא ערער על אמתותו). השקפת התורה כבר הובאה בגמרא מפי חז"ל - 'ארבעים יום קודם יצירת הולד מכריזים בת פלוני לפלוני'. לגבינו זה אומר שכאשר בחור נפגש עם בחורה הוא אמור 'להרגיש' שאכן זהו זיווגו מן השמים ועליהם הוכרז ההכרזה שהם הינם הזוג הטוב והנכון. אך אין צורך ואין ביכולת לצפות לתיאום מושלם ביניהם. אלא שבכדי להקל את החיים הזוגיים, מנסה כל זוג שתהיה ביניהם התאמה פורמלית מינימלית וחיצונית. ובזה נעוץ השוני בין התרבותיות השונות (חרדים לדבר ה'ושאינם כך). דהיינו, עד כמה ובעיקר במה אנו רוצים שתהיה התאמה, בדברים מהותיים יותר או בדברים חיצוניים יותר והמרווח שביניהם.    

בדרך אגב – בחור 'שאינו שומר נגיעה' רח"ל אינו חרדי!!!

בהצלחה,

צבי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותשידוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה