אמונה

בחירת שם לתינוק

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בעז´ה בתחילת שבט אני אמורה לללדת בן, שוב בעז´ה רציתי לשאול אם השם מיכאל שם טוב ואם זה מתאים ( מיכאל בן ענת)?? לעניין שני בהקשר לסנדק רציתי לדעת קצת יות ר על משמעות סנדק אני יודעת שרצוי וכדאי סנדק ירא שמיים בבן הראשון שלי כבדתי את חמי ע´א שאינו כזה, אך זה היה מתך כבוד לו ולבעלי אני יתומה מאב והפעם אני רוצה להתעקש על סנדק ירא שמיים אני מתארת לעצמי שבעלי לא יאהב את הרעיון וכנראה שירצה שאבא שלו יהיה שוב לפני 6 שנים היה הברית הקודמת שלנו ומה לגבי הבעל? הוא שומר שבת, ומתפלל לצערי רק בשבת אנו מנהלים בית חרדי בגלל שאני כזאת והילדים לומדים במסגרות חרדי ותלמוד תורה ב´ה הבעל הוא טוב עם מידות טובות אבל אין יראת שמיים מספיק ואפילו הייתי אומרת חלש חלש מה אני עושה במצב כזה, בוחרת שבעלייהיה סנדק או מפצירה בו על רב שיהי סנדק? אשמח לקבל עיצה וגם קצת הסבר על מעלת הסנדק, שיהיה לי להסביר לבעלי כמה זה חשוב מודה לכם מאוד מאוד...נא לשלוח לי למייל ולא לפרסם בפורום של האתר תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

השם טוב מאוד.

אשרייך שאת מנהלת בית לתפארת למרות כל הקשיים מסביב, ה´ יתן לך את הכוחות שבנייך ילכו בדרכך, ויקויים בך הפסוק והשיב לב אבות על בנות שע"י הבנים גם האב יזכה להתקרב.

אכן ראוי מאוד שהסנדק יהיה ירא שמים וצדיק, כי הסנדק משפיע רבות על טיב הנשמה של הרך הנימול וככל שהסנדק ראוי יותר כך מעלת נשמת התינוק גדולה יותר, ועל כן לכתחילה ראוי לכבד רב ירא שמיים בסנדקאות.

אם בעלך ירצה את הסנדקאות לעצמו אין לריב על כך, ובזכות הקרבתך למען שלום בית תזכי גם כך לילד צדיק בעל נשמה קדושה.

בהצלחה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה