שאל את הרב - כללי

מי צייר את הרקפת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם זה מאמר חז´ל? התווכחתי היום עם מי שהוא בעניין הזה

תשובה

שלום וברכה

"מי צייר את הרקפת", הינו ספר הוכחות ושלל מאמרים נגד תיאוריית האבולוציה ההזויה, אולם חז"ל כבר השתמשו בנקודה הזאת בכדי להוכיח כי יש בורא לעולם, ולא התפתחות עצמאית אקראית ללא הכוונת מתכנן על.

וזה לשון חז"ל במדרש תנחומא פרשת תזריע:

"וילדה זכר, זה שאמר הכתוב אין קדוש כה´ כי אין בלתך ואין צור כאלוהינו (שמואל א ב) אין צייר כאלהינו ...בשר ודם  מבקש לצור צורה, כמה סממנים הוא נותן עד שלא צר אותה הצורה, אבל הקדוש ברוך הוא אינו כן, אלא צר את האדם בתוך טיפה אחת, בוא וראה הטווסהזה366 מיניצבעים יש בו, ומהיכן הוא נוצר? מתוך טיפה של לובן נוצר! ולא תאמר בעוף בלבד, אלא אפילו אדם נוצר מתוך טיפה של לובן, הוי אומר אין צור כאלהינו אין צייר כאלוהינו".

 וכך כתב מרן החזון איש זצ"ל:


"פלאי הזיווג, ההריון, הלידה, וגידול התינוק, פותחים את לבו של האדם ופוקחים את עיניו ואזניו לצאת מן השגרה, ולתהערטל מן ההרגל המכהה את רגש התפעלות הנפש".

ואחד מגדולי הראשונים הרשב"א זצ"ל כותב בספרו מנחת קנאות:

"אין אנו צריכים לעשות סולמות לעלות לרקיע, רק להתבונן בבני אדם, ובשלימות אבריו ובמספר עצמותיו, ובענין הגידים והמיתרים אשר בו, ובתוכו את האברים וצורתם ותועלתם, ובהרכבת הכוחות עם הכוחות המתפשטות בגופו, ובכלים הפנימיים והם כלי ההולדה וכלי המזון, ולא ימצא בהם דבר בטל ללא צורך, כמו שהתבאר בספרים המחוברים במלאכת הניתוח".

"ועל זה אמרה חנה, אין צור כאלהינו, ודרשו רבותינו ז"ל, אין צייר כאלהינו, ומהם יוכל האדם לידע ולחקור מי שאמר והיה העולם, כמו שכתוב: ומבשרי אחזה אלוה, ואמר דוד: כל עצמותי תאמרנה ה´ מי כמוך. רצה לומר כי מבנין עצמותי יוודע מציאות האל, שאין כמוהו, ואמר, תאמרנה כאלו העצמות אומרים זה לזה ה´ מי כמוך".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה