שאל את הרב - כללי

מהו גיור אמיתי ואיך נדע שאשה התגיירה כהלכה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב הגיע הזמן שפעם אחת ולתמיד תהיה החלטה המקובלת על כולם מהוא בעצם גיור !! ואני כמובן מתייחס יותר לנשים מאשר לגברים. כמו שהרב יודע , עקב העלייה ההמונית מברית המועצות רבים מאיתנו ´נופלים´ ומתאהבים בנשים לא יהודיות. כואב שזה קורה על אדמת הקודש אבל מנהיגינו שאין להם זיקה ולו קלה ליהדות לא טרחו לדאוג שיעלו יהודים בלבד אלא גם ´חצאים´. והשאלה שלי היא במידה ונתקלתי בבחורה שעברה גיור וטבלה , האם היא כשרה למרות שאינה שומרת שבת ומצוות? כי יש שאומרים שברגע שסיימה גיור ברבנות וטבלה = כשרה. ויש שאומרים שגם סיימה גיור וטבלה אך אינה שומרת מצוות = אין הגיור תקף כלל !! ומכאן שיכול להיות מצב שיהודי חילוני מתחתן עם גיורת שאינה שומרת , ילדיו אינם יהודים למרות הגיור שעברה לכאורה. וכאן העוול הגדול כלפי אותו יהודי תמים שאינו מודע, ובעצם שניהם אינם מודעים לגודל הטרגדיה. לכן לסיום שאלתי היא מה הוא גיור ??? אני חושב שהרבה ישמחו אם תהיה הרצאה מקיפה בנושא כך שנדע פעם אחת ולתמיד במה מדובר. תודה מקרב לב ניר

תשובה

שלום וברכה

מי שהתגיירה ולא התכוונה מעולם לשמור מצוות ומיד לאחר הגיור היא ממשיכה בחילול שבת וכו´ וכו´, הרי ברור שאין כאן כל גיור והבחורה גויה כמו שהיתה אין בכך כל ספק.

קבלת עול מצוות היא מהתנאים המוכרחים לקבלת המתגיירים לעם ה´. אין הגירות התאזרחות בעלמא, אלא חיבור רוחני לעם ה´ולשורש נשמות ישראל וללא קבלת עול המצות אין כל שינוי בנפש הגוי.

הינך צודק במאת האחוזים שאכן ישנם גיורות רבות שכביכול התגיירו אולם הינם גויות גמורות לכל דבר, וחובה לבדוק את המתגיירת ביסודיות ולברר עליה האם אכן היא קיבלה את עול המצוות בשעת הגירות.

מסיבה זו הקימו קבוצת רבנים ובראשם הרב לייב טרופר שליט"א את אירגון נצח ישראל העושה גדולות ונצורות לחיזוק ענין הגירות שיהיה כהלכתו, >והנני שמח לבשר, כי בקרוב נתחיל בסדרת הרצאות בעניין הזה, ויוצגו באתר תחת הכותר ´ישראל והעמים´.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה