חברה והשקפה

חוקי התורה בזמננו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כיום רוב רובו של אזרחיה היהודיים של ישראל אינו שומר שבת ורציתי לשאול אם תיהיה לנו מדינה שנוהגת על פי ההלכה האם נתחיל להוציא להורג בסקילה כול אחד שמחלל שבת? אני יודע שבטלו סנהדרין אבל זה קצת מפחיד אותי לחשוב שעל כול דבר קטן יענישו בכאלה עונשים במידה ויחזרו השופטים לקדמותם ואם כן האם לזה תיקרא גאולה? הרי התורה היא תורת חיים ולא יתכן שתעניש כול כך הרבה רחוקים מתורה בעונש מוות ואני חושב שהשאלה שלי מייצגת חתך מאוד גדול מאנשים שרוצים להתקרב אבל מרוב שהם מפחדים להיות חלק מכזו מערכת מפחידה של חוקים הם מעדיפים להישאר רחוקים האם יש לזה תשובה מעודדת? או שאלו הם פני הדברים? תודה, שימי

תשובה

שלום וברכה

בגמרא מבואר שכשרבו החוטאים פסקו לדון דיני נפשות, כי לא רצו להרוג והשאירו את הדין לשמים.

העונשים האלו היו בעיקרם להרתעה ולהראות עד כמה הדברים חמורים, ובגמרא מבואר שסנהדרין לא היו הורגים אף לא אחת לשבעים שנה, עקב פרטי הדינים הרבים שישנם כדי לתת עונש מוות מחד גיסא ומיעוט החוטאים מאידך גיסא עקב האור הגדול והידיעה הברורה שיש בורא לעולם ולא היתה כל תשוקה לחטוא ובפרט באיסורים חמורים כחילול שבת, כל המרגיש את אור השבת לעולם לא יחללה במזיד ועל כן .

הסנהדרין לא יחודש עד לביאת המשיח. אין כל אפשרות לסמוך אנשים לסנהדרין בזמנינו, כאשר משיח יבוא לא יהיה עוד יצר הרע ונשוב להרגיש את מציאות הבורא ואת האור השבת ולא נחטא עוד ולא יהיה צורך בעונשים, אין ממה לחשוש.

אולם חשוב לזכור ולדעת שהיה מאוד כדאי להיענש בעולם הזה בעונש מיתה וכל המומתים מתפכר להם עוונם במיתתם והם עולים לעולם הבא נקיים מכל חטא ולא היו צריכים להיענש בעולם הבא ששם העונשים חמורים הרבה יותר וקשים הרבה יותר.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה