אמונה

מחסום ביני לבין אלוקים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

קודם כל תודה רבה לרב זמיר כהן ולכל שאר הרבנים והמשתתפים בארגון "הידברות". שאלתי מופנה(אם אפשר) לרב זמיר כהן, ולא בגלל ששאר הרבנים לא טובים.אלא בגלל שעד עכשיו הספקתי לשמוע/לראות רק אותו.ואני מרגיש שתשובה ממנו דווקא תעזור לי יותר להתחבר אליה... בתודה מראש...... -הקדמה- עקרון הסיבה שאסור להתפלל עם נשים או להביט בהם בזמן התפילה הוא בגלל שזה עלול לגרום לנו מחשבות אסורות (ומשם הדרך קצרה למעשים). זה דבר נכון מאוד, וטוב מאוד!!! שאלה??? מה יהיה הדין של אדם אשר נמשך לצערנו לגברים ואין לו שום משיכה לנשים??? א)האם מותר לו להתפלל עם גברים (דבר שעלול לגרום לו למחשבות פסולות)??? ב)האם מותר לו להתפלל עם נשים (דבר אשר לא גורם לו לשום גבר)??? ג)ומה קורה לגבי טבילה במקווה( דבר אשר עלול לגרום לו לממוש הפתגם "טובל ושרץ בידו")??? *אם תגידו לי שהוא צריך ללמוד הרבה תורה, ולהתחזק במצוות ובאמונה,בקיצור שיהיה צדיק אמיתי ואז הוא יוכל להתגבר על כל המחשבות האלא, ולהתפלל בין גברים בלי שום בעיה. אז אם כך צדיק אמיתי בעל משיכה רגילה(לנשים) גם יכול להתפלל בין נשים?!?!?!?!. *מהי תשובה אמיתית לגבי כלל הדברים? *מהי תשובה אמיתית לגבי פגם הברית אשר נעשה המון המון פעמים?(אני מתכוון למשהו שבאמת יכול לפטור אותי כלפי אלוקים. ולפתוח איתו דף חדש. אגב הרבה פעמים שמעתי שאין תשובה לעברה זו.) *הרב זמיר אמר ב-סרט על "כח המחשבה"(אני מקווה שלא תעיתי לגבי הסרט) שמחשבה אסורה, הרבה יותר חמורה מעצם ביצוע בפועל של העברה עצמה. והחומרה היתרה לא מתבטאת בעונש, שהרי העונש יותר קל. אלא זה מתבטא בזה שביצוע עברה זה דבר שהגוף הבהמי "כביכול" עושה אותה.(למרות שגם כאן יש מחשבה,אבל לא נכנס לזה.) ומחשבה על עברה זה דבר שנעשה על ידי המוח/מחשבה של האדם. שזה החלק המקשר בינו לבין בוראו ולכן פגיעה בחלק כל כך חשוב מותירה צלקת כל כך נוראה... אני יודע שהפתרון למחשבה על דברים אסורים,זה שבזמן שמחשבה אסורה מתחילה לבצבץ אתה מיד מעביר את כח המחשבה שלך לדברי תורה. שזה אומר שמיד תתחיל לקרוא כמה משניות,תהילים תורה,או שאר דברי תורה. ועל ידי זה תנצל. השאלה שלי היא: מה קורה לגבי מחשבות שעולות לך בזמן מקלחת??? מצד אחד אסור לחשוב בזמנים כאלה על דברי תורה, מצד שני זה יכול למנוע ממך לחשוב על דברים אסורים אשר יפגעו בך מאוד כמו "שהסביר הרב זמיר לגבי חומרה של מחשבות אסורת. *מאוד חשוב לי שלא תחשבו שבגלל נוסך השאלות שלי אני חלילה אני לועג/מזלזל בתורה. אני באמת כותב את זה מכל הלב ועם דמעות בעיניים. אני מרגיש רצון עז לדבוק באלוקים ובתורתו,אבל מצד שני המחסומים הניצבים בפני הם רבים וקשים. תודה רבה.......

תשובה

שלום וברכה

ראשית אענה לשאלותיך.

בהלכה אין גדרים וסייגים למי שנמשך לבנים וכמבואר בגמרא שלא נחשדו ישראל על משכב זכור דהיינו שלמרות שישנם הלכות רבות להישמר מגוי עקב חשש משכב זכור היהודי לא נחשד בכך, ועל כן אין אזכור בהלכה לשאלות אלו, אולם ישנה חובה לכל אדם ואדם לעשות גדרים וסייגים בתורה למי שחושש להיכשל בחטא במצב מסוים, שאז חובה עליו להתרחק מכל דבר שעלול להביא אותו לחטא, ועל כן אם הינך מרגיש שכאשר אתה מתפלל עם גברים זה גורם לך למחשבות פסולות, יש לך להתרחק כפי היכולת מכך.

אולם חשוב לזכור שראוי מאוד לנסות להתמודד עם הבעייה באמצעות ייעוץ מקצועי אם באמצעות אירגון עצת נפש, או דרך ייעוץ פרטי.

הליכה למקווה בוודאי אינה מתאימה עבורך, אם לא בשעות שהמקווה ריק.

אולם אסור לך להיות עם נשים למרות שאינך מרגיש איליהם כל תאווה.

לכל דבר בעולם מועילה תשובה.

התשובה היא קבלה לעתיד חרטה על העבר ווידוי על החטא.

כאשר האדם שב בתשובה שלימה לבוראו מתכפר לו כל העבר.

כתוספת לתיקון מומלץ ללמוד כל יום ברציפות זמן מסוים כתיקון וככפרה דבר זה מכפר כתענית.

כאשר האדם יכול להיכשל במחשבות אסורות במקלחת ואינך יכול להסיח דעתך על ידי הרהורי חולין כפוליטיקה כספים וכדו´ מותר גם להרהר בדברי תורה.

ה´ ייתן לך את הכוחות להתגבר על כל הניסיונות ולהצליח להתחבר לבורא עולם כראוי.

אשמח לסייע בידך עוד – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה