חברה והשקפה

יהודים מוסלמים ונוצרים

  • כ"ז ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב , יש לי שאלות קצת מסובכות. נכון אנחנו היהודים מזרע יעקוב. ומעשיו יצא זרע עמלק הכוונה למוסלמים וגם לנוצרים ? 2. אומרים שישו היה יהודי ושהוא יצר את הדת הנוצרית .. אז זה אומר שזרע ישו יהודי או באמת נוצרי ? 3. האם יכול להיות שלום אי פעם בין ישראל לערבים ? 4. איפה בתורה ה' מבטיח לנו שתהיה תחיית המתים ושהמשיח יבוא ? 5. למה אנחנו מתים אם בסופו של דבר תהיה תחיית המתים ? תודה רבה .

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
1. הנוצרים נולדו מאדום - שהוא מזרע עשיו. והערבים נולדו מזרע ישמעאל. המשכם של העמלקים אינו ידוע לנו, ויש השערות שונות לגבי זיהוים.
 
2. ישו אכן היה יהודי, אך הוא כפר בתורה וחשב את עצמו לאלוה. נא ראה:
 
3. ודאי שיהיה, עם בוא המשיח והגאולה השלמה. לכך אנו מצפים ומייחלים.
 
4. בתורה נאמר "אני אמית ואחיה" (דברים פרק לב), והנביאים כתבו: "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו, אלה לחיי עולם, ואלה לחרפות לדראון עולם" (דניאל יב, ב). בתורה נאמר על הגאולה באחרית הימים:
(דברים פרק ל): "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה, אשר נתתי לפניך והשבת אל לבבך בכל הגוים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה: ושבת (-וחזרת) עד ה' אלוקיך ושמעת בקלו - ככל אשר אנכי מצוך היום - אתה ובניך, בכל לבבך ובכל נפשך: ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים, אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים - משם יקבצך ה' אלוקיך, ומשם יקחך, והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשתה, והיטבך והרבך מאבתיך: ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל-נפשך למען חייך, ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום - והותירך ה' אלוקיך בכל מעשה ידך, בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטבה, כי ישוב ה' לשוש עליך לטוב, כאשר שש על-אבתיך, כי תשמע בקול ה' אלוקיך - לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה - כי תשוב אל-ה' אלוקיך, בכל לבבך ובכל-נפשך" (נבואה זו מלמדת אותנו שעם ישראל צריך להאמין באלוקים, ורק דרך האמונה בו וקיום מצוות התורה נזכה לגאולה וההצלה של אלוקים באחרית הימים).
 
ראה עוד על נבואות אחרית הימים:
 
5. לאחר בוא הגאולה ייבנה בית המקדש השלישי. כל המתים הצדיקים לאורך הדורות שלא זכו לקיים את התורה בשלמותה (בעקבות חטא האדם הראשון וירידת הדורות והגלות), יקומו לתחייה בדור נפלא זה כדי שיוכלו לקיים את המצוות בשלמות ובטהרה, הם יוכלו לעלות לבית המקדש, וכך לגדול בתורה ולהאדירה - ולזכות להרים את נשמתם בגן עדן. לאחר הגאולה השלמה כל העולם יעלה בדרגתו הרוחנית, ומי שציפה לגאולה אך לא זכה לראותה בחייו - יזכה לקום תחייה כדי לחיות בה.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה