חברה והשקפה

מטרת הבן תורה בעולם המודרני

  • כ"ה ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום הרב. בעולם של יצרים בלבולים תאוות טעמים מנגינות וכו' ניצב לו האדם שומר התורה והמצוות נבוך מול העולם המתפתח מול עיניו. שאלתי היא האם כל אלה עשה השם כדי לנסות אותנו? והאם מטרת הבן תורה הנה לשבת ספון באהלה תורה בלי להוציא את ראשו מהגמרא? או שמא לתת ליצר את המעט כמו כדורגל ולנסות להתחזק במקביל בשאר הדברים? השאלה גם לגבי חינוך הילדים בדור הזה. נשמע מתוך הדברים שאני מבולבל וזה אמת. תודה מראש ויישר כח!

תשובה

 
בס"ד
 
שלום וברכה,
 
בבקשה ראה את תשובתי פה:
 
ודאי שהקב"ה רוצה שנהנה מהעולם הזה, אחרת לא היה בורא דברים יפים וטובים בעולמו, ולא מבקש אותנו לברך עליהם.
 
אך לצערנו גם ישנם הרבה נסיונות בדור הזה, ואתגרים רבים שלא היו בדורות הקודמים. הטוב מעורבב עם הרע, ולעיתים קרובות גורר אל הרע, גם אם בתחילה לא נראה רע כל כך.
 
כדורגל אין בו פסול - אם הוא משחק שנעשה בשעות הפנאי המועטות ונועד לספורט. הבעיה היא הרבה פעמים בסוג החברים שאיתם משחקים.
 
ברוך השם בימינו הציבור החרדי גייר הרבה מאוד תכנים, ומאפשר להנות משני העולמות. יש כיום מוסיקה חרדית איכותית, קומיקסים וספרי מתח וכו' לחרדים, אמנות חרדית ועוד. לא חייבים להתקלקל, ואפשר לייצר אוירה חינוכית טובה לילדים. הנה דוגמה:
 
רק צריך לזכור את הטפל והעיקר בחיים. לעשות את התורה עיקר, ואת השאר טפל. כי גם אם יש דברים יפים ונעימים בעולם שמשמחים אותנו ומחדשים את כוחותנו, עלינו לזכור שכל כולם הם אמצעי שנועד עבור המטרה הגדולה והעליונה ביותר, שהיא לימוד התורה וקיום המצוות. קירבת השם.
ואם אתה רואה שהנאה מסויימת מרחיקה אותך מהקב"ה, אז דע שהיא מגיעה מעצת היצר. ואם אתה רואה שהנאה מותרת אינה פוגמת בלימוד שלך, ואף מחזקת את כוחותיך ללמוד ולקיים מצוות לאחר מכן, דע שהיא חיובית. ראה עוד מאמר בשם "איך להבחין ביצר הרע":
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה