הלכות ומנהגים

כיבוד הורים באילו מצבים להקל

  • כ"ג ניסן התשע"ו
אא

שאלה

בס"ד שלום וברכה ראיתי לעניין הלכות כיבוד שיש חיוב לעמוד בפני ההורים אני נערה ועדין גרה עם הורי דבר ראשון הם מעולם לא אמרו לי שצריך לעמוד בפניהם וגם שאני עומדת אני חושבת שהם לא חושבים שאני עומדת לכבודם ואני מתביישת להגיד להם מה לעשות ? דבר שני זה מאוד קשה לי לעמוד בכל פעם כי הם רוב היום איתי אז מתי אני צריכה לעמוד בפניהם ? בנוסף בשנים האחרונות ברוך ה' אני רוצה להתחזק עוד ועוד ( אני באה ממשפחה דתית לאומית ויש שם ענין שבו לא מקפידים על כל מיני מצוות וזה הפריע לי) שאני רואה את הורי עוברים על דברים אסורים אני מעירה להם יפה אך אני לא אומרת אמא לימדו אותי ש... אלא אומרת לה שאסור לעשות את זה ואת הסיבה אך הם כועסים ולא מקשיבים וגם אחותי כועסת עלי שאני מתנהגת כלפיהם לא יפה האם זה נכון ?בנוסף כל המשפחה שלי לא מתנהגת ככה תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

ברוכה תהיי ה' שזכית להתחזק כל כך. אין לך להוכיח כלל את ההורים שלך, הם לא מעוניינים לשמוע מאחר והם חונכו לדאבון לב בצורה חפיפה ולא רצינית ולכן מצווה לשתוך ולא ללמחות בה.

בעניין העמידה יש לעמוד לפניהם כשהם נכנסים הביתה ויש לבקש מהם שימחלו לך על העמדיה הקבועה בכל פעם והם בוודאי יגידו שזה לא חשוב להם ובזה יצאת ידי חובה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה