תורה ומדע

ישו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, היה לי ויכוח עם חברה שמאמינה שישו אכן הלך על המים וזה בזכות סודות שהוא למד בספר הזוהר, אני התנגדתי לדעה הזאת ואמרתי לה שזו המצאה. מה באמת קרה? נכון שהוא לא באמת הלך על המים?

תשובה

שלום וברכה

בתלמוד במסכת שבת מפורש שישו הוציא כישופים ממצריים, והביא אותם לארץ, ומה שפעל כאילו שלא כדרך הטבע, היה בכח כישוף וכוחות טומאה שנדבק בהם. וכבר מפורש בתורה שיש עניין של כישופים וטומאות שהתורה מזהירה להתרחק מהם, אבל הם אכן קבלו את הכוחות הללו מהבורא עקב הסיבה המרכזית שרצה הקב"ה לאפשר מערכת של בחירה בין טוב לרע, ובעידן שהנביאים שלנו פעלו ניסים מצד הקדושה היה צריך לאפשר גם לצד הרע לפעול בכוחות טומאה השייכים להם. [ואכן מאז שהפסיקה הנבואה אצל עם ישראל, בטל כמעט לגמרי כוח הכישופים בעולם].

כך בתלמוד במסכת סנהדרין [דף מג עמוד א] מפורש שבשעה שהוציאו את ישו לסקילה הכריזו כך:

"בערב הפסח תלאוהו לישו הנוצרי, והכרוז יוצא לפניו ארבעים יום: ישו הנוצרי יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל, כל מי שיודע לו זכות יבוא וילמד עליו. ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח".

אם ההליכה על המים הוא חלק מאותם כישופים, או שזה כבר מסיפורי הבדים של האוונגליונים אינני יודע, וכדאי שתקרא בספר ´על פתחה של רומי´ שם תמצא הרבה מידע בקשר לזה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה