אמונה

בעיה גשמית עם פתרון רוחני האפשרי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד אני נער כבן 16 וחצי ואני לא הכי גבוה ולא הכי נמוך אבל הייתי יותר שמח אילו הייתי גובהה בכמה סנטימטרים.... כבר מס" שנים שקצב הגביהה שלי לא הכי זוהר ולא ממליצים לי ללכת לבדיקות ואני גם לא הכי רוצה. שאלתי היא האם ניתן להתפלל בכלל על נושא כזה ואם כן מה תוכן התפילה : ´ריבונו של עולם אנא עזור נא לי לגבוה מעט כדי שאהיה יותר שמח´.? האם ניתן האם זה לא נוסח עז מדי .?

תשובה

שלום וברכה

להרגעה, אני החתום מטה הייתי בגיל 18 בגובה של בן 13, ובשנים שבין 19-22 השלמתי את הגדילה עד לממוצע בגילי.

הגובה יבוא בדיוק בזמן המתאים. כתוב בדברי חז"ל שכל אחד נברא בצביונו הוא, היינו שהבורא התייעץ עם הנשמה באיזה גוף הוא רוצה בשהייתו בעולם הזה, לאיזה משפחה הוא רוצה להיוולד. וכל אחד בחר במה שמתאים לו לפי התיקון הפרטי שלו. מה שהכי יביא אותו לטוב הנצחי שלשם כך ירדנו לעולם הזה.

יתכן והנמיכות בקומה בשנות העשרה, תביא תועלת בכך שתרצה להראות יותר את הפונטציאל שבך, וכך, יותר מכוחותיך הפנימיים יבואו לכלל ביטוי בהמשך החיים.  ויש לכל דבר סיבות רבות, וחשבונות שמים שאנו לא יודעים.

ולכן כדאי להתפלל בנוסח הזה, בורא עולם הרי אתה יודע את הכי טוב בשבילי, ואם ברצונך להעניק לי כעת גובה על ידי שאקדים לכך תפילה, כדי שאכיר במי שאמר והיה העולם, וארגיש את השגחתו בכל רגע ורגע, אזי, אני מתחנן לפניך אבי שבשמים המגביה שפלים שתחננו במתנת חינם ותגביהני מנמיכות קומתי, מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון.

בהצלחה - מנשה ישראל        

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה