חברה והשקפה

עולה הזה ועולם הבא

  • ז' ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. חיינו מלאים יסורים מלאים בהרבה רע סביבנו פשוט "אדם לאדם זאב" והכי כואב זה המחשבה על המוות על הלא נודע. ב"ה אני יהודי חוזר בתשובה חמש שנים חיי טובים אבל בלב שלי אני דואג למשפחתי ולסובבי ולאנושות. כיצד יתכן שאדם יחיה 70 שנה ואם לא שמר מצוות מחכים לו יסורים קשים לא מספיק הסבל שיש לנו בעולם הזה? וגם אני לא מצליח להבין שלמה המלך בספר קהלת כתב "החיים יודעים שימותו, והמתים אינם יודעים דבר. לא אהבתם לא שנתאם גם לא קנאתם וכו'". לפי פסוקים אלא נראה שגם החכם באדם לא ידע מה צפוי לאדם. וגם לפי הבנתי מהנביאים מדובר על יום הדין על תחיית המתים שבמילא יהיה משפט גדול אז למה כל הגהנום וכף הקלע וכו'? גלגולי נשמות אני מבין עד ביאת משיח שיש לאדם זכות להתגלגל ולצבור עוד טוב אבל למה כל זה גהנום סבל בעולם הזה ובעולם שאחרי המוות? אשמח לקבל תשובה שתיישב את דעתי תודה.

תשובה

שלום וברכה

אכתוב כמה שורות שאקווה שישקיטו את מחשבותיך.

היסורים בעולם הזה ממרקים את נפש האדם וחוסכים המון עונשים בעולם הבא. אכן זהו מהמטרות העיקריות של הסבל של האדם בעולם הזה, כדי שלא יגיע לעולם הבא עמוס בחטאים. מלבד זאת בורא עולם שולח לכל אדם הרהורי תשובה ובפרט בימים הקדושים של תשרי וניסן וכך הרהור התשובה אף אם לא הבשיל לכלל מעשה מכפר על האדם ומנקה את האדם.

כל הייסורים המקודמים לאחר הפטירה מביאים את האדם ליום הדין הגדול והנורא במצב הרבה יותר טוב, האדם שהתנקה בגיהנום כבר נקי ונשפו מזוככת ולא ייענש שוב על חטאיו שכבר נוקו על ידי אש הגיהנום.

גם ברור שמי שלא זכה לשום חינוך יהודי בוודאי שלא ישפטו אותו כמזיד גמור, אם אכן לא ידע מאמיתות התורה והמצוות.

ה' יעזור שנזכה לאריכות ימים ושנים טובים כולנו ולעבוד את ה' כראוי ולהיות טהורי לב וטהורי נפש ולא נזדקק לזיכוכים רבים לאחר מלאת שנותינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה