הלכות ומנהגים

פאות?!?! השם ירחם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב! קראתי את התשובה של הרב, ושאלתי את עצמי מדוע?? אם היא חושבת לשים כיסוי ראש , למה לומר לה שפאה זה בסדר? כבוד הרב גדולי הרבנים צעקו וזעקו על זה ! ובינהם גם הרבנים האשכנזים! כמו הרב אלישיב שליט´א בבקשה אם הרב יכול להתייחס ללינק הבא ולמה שכתבתי ברצינות רבה, לחשוב על זה ולראות - איך היצר הרע נכנס גם לצדיקים וצדיקות בדלת האחורית! וחשוב לציין מה שלא הרבה יודעות! הפאות שהתירו זה פאה מקש, לא מתנופפת ברוח, וקצרה שלא עוקפת את הכתפיים! תגידו תאמת! זה הפאות שמסתובבים איתם היום? או עם פאות יותר יפות מהשער שלהן? ועוד עם גוונים וכו"... בבקשה תחשבו על זה!!!!!!!!

תשובה

שלום וברכה

הסרט המפורסם ביו טיוב הינו זיוף גמור - מעשה אשר לא יעשה. מזה לבד ניתן ללמוד על רצינות מעשיהם של אותם מפרסמי הסרט ואלו המפיצים אותו ברחובות. פשוט שקר.

מרן הרב אלישיב דיבר שם רק נגד הפאות האופנתיות המעוצבות ברוח הגויים, בפריצות. הרב כלל לא דיבר על פאות צנועות, כי הדבר הותר על ידי מרן החפץ חיים בספרו הנצחי משנה ברורה, וכן על ידי יתר הפוסקים האשכנזיים.

>אחד מן הדברים שיש להיזהר ממנו מאוד, הוא הרצון להתחכם ולהחמיר יותר ממה שהורו לנו רבותינו. ובוידוי של רב ניסים גאון מופיע קטע של וידוי על כך "את אשר החמרת הקלתי, ואת אשר הקלת החמרתי".

אנו מורים תמיד לשואלות ספרדיות שיש להם להחמיר בעניין כדעת מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א [אע"פ שהרב בן ציון אבא שאול היה סבור להקל בפאה צנועה גם לבנות ספרד].

ואילו ההוראה לבנות אשכנז הוא שאפשר להן ללכת לכתחילה בפאה צנועה, והמחמירה על עצמה לכסות בכיסוי מלא תבוא עליה ברכה.

בהצלחה - מנשה ישראל 

 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה