שאל את הרב - כללי

משמעות השם - ובעייה אישית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום לכבוד הרב אני נולדתי ב ו" בסיוון, או בתאריך הלועזי 6/6/1984 והוריי שייחו נתנו לי את השם בועז. הייתי רוצה לדעת מה משמעות השם, ואם תאריך הלידה גם בעל משמעות כלשהיא בנוסף הייתי רוצה לשאול על בעייה אישית שמטרידה אותי, אינני צדיק אבל לעניות דעתי הינני אדם טוב מטבעי ותמיד השתדלתי לעזור לאחיי היהודים באשר התבקשתי או הזדמן לי, אם במסגרת המקצועית (ללא תמורה כספית), צדקה, עזרה לזולת, או עבודה התנדבותית עם ילדים משכבות חלשות לא עלינו. עכשיו לאחר שהתעוררתי בכל מה שנוגע לשכרנו בעולם הבא, אני מרגיש שאני עושה דברים מתוך מחשבה על השכר בעולם הבא, ולא בטבעיות כמו שהיה קודם, אני מרגיש שטבועה בי אנוכיות, שקודם כאילו לא הרגשתי בה, והתחושה הזו מייסרת אותי לא מעט, כיוון שעכשיו אני מרגיש כאילו אני פועל על מנת לזכות בשכר, ולא לשם הסיוע עצמו באשר הוא יהיה. אם כבוד הרב יוכל לתת לי ייעוץ בנושא. כמו כן אני חייב לציין שתמיד הייתי אדם מאמין אך, הינני חילוני ואינני שומר שבת. בברכה והמון תודות על עבודת הקודש שנעשית באתר,אשר מעוררת רוחנית אטומים שכמותי.

תשובה

שלום וברכה

השם בועז מתאים מאוד לנולדים בחג השבועות - ו´ סיוון שבו אנו קוראים בבית הכנסת את מגילת רות, בה מסופר שבועז נשא את רות לאשה ומהם יצא בית דוד המלך שממנו יולד מלך המשיח.

קשה מאוד לנטרל את הידיעה שאנו נקבל שכר על מעשינו, אולם יכולים אנחנו לגמור בדעתינו שאף אם נדע שלא נקבל שכר כלל נעשה זאת למען אהבת ה´ יתברך.

חשיבות המצות היא כאשר המצוות נעשים לשם שמיים ולא עקב טבעינו.

ההוכחה לכך שאת המצוות אנו עושים למען ה´ יתברך היא כאשר נעשה דברים שאינם קורבים לליבנו או דברים קשים לנו ובכל זאת נקיימם היא ההוכחה שהדברים נעשים לשם שמיים ולא עקב טבעינו.

כאשר אוהבים את ה´ ועושים את המצוות למענו מקיימים את כל אשר גורם לו נחת רוח, ונמנעים לעשות את כל מה שמעציב אותו.

כמו כן נדע נאמנה שאת כל אשר ציוונו לטובתינו ציוונו ובכך נשלים את תפקידנו בעולמינו.

עלה והצלח - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה