שאל את הרב - כללי

חזרה בתשובה תהיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. תודה רבה על האתר הנפלא שעוזר לרבים. לפי הבנתי, הקב´ה רוצה שכולנו נחזור בתשובה ונקח על עצמנו את עול המצוות. ויחד עם זאת, ניתנת לנו בחירה חופשית. אני חוזרת בתשובה , לפני 3 שנים התחלתי. בעלי לעומת זאת, מגיע מבית דתי שומר מצוות. אך הוא החליט לפני מס" שנים שדרך זו אינה נכונה ולטענתו הוא לא מאמין בקב´ה. אני רוצה שיחד נקים בית יהודי כשר שומר מצוות. כדי שגם ילדינו ימשיכו זאת הלאה. אני מתפללת בכל הזדמנות לקב´ה שישמע את תפילתי ויחזיר אותו בתשובה שלמה. כמעט בכל שבת אני מתוסכלת למרות שהוא משתדל לא להדליק טלויזיה וכו" (בשבילי ולא בגלל שהוא רוצה). אני לא אומרת שום דבר מאחר ואני לא רוצה לכפות עליו וכל דבר קטן שהוא כן עושה אני משבחת אותו על כך . הכל נעשה בנועם, בכבוד ובהבנה. קשה לי עם מצב זה ולפעמים אני סובלת. אני יודעת שכל התפילות מתקבלות אך אני לא רואה שינוי. אם הקב´ה רוצה בחזרה בתשובה, למה לא קורה משהו שמשנה את חשיבתו ואורח חייו של בעלי? הרבה זוגות חוזרים בתשובה יחד . מה הסיבה שאצלנו זה לא כך ? אין לי טענות חלילה לקב´ה , פשוט אם אדע מה הסיבה אוכל לתקן ולקחת על עצמי עוד משהו. המון תודה. ישר כח

תשובה

שלום וברכה

היצר לא מוותר כל כך מהר על מי שעזב את דרך ה´ - על מי שיודע את ריבונו ובכל זאת לא שומע בקולו, אלו החטאים המשובחים ביותר עבורו.

אולם אין לך להתייאש אלא להתפלל ולבקש מבורא עולם שוב ושוב שיפתח את ליבו ויתן לו את הכוחות לחזור למצוות.

בורא עולם לא לוקח את הבחירה מאף אחד, ועל כן בקשתך יכולה להיות שה´ ישלח לו התעוררות של תשובה, אולם אין ה´ לוקח ממנו את הבחירה להמשיך לחטוא.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה