שאל את הרב - כללי

שאלה בנוגע לחזרה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד רבני הדברות שלום רב , ברצוני לשאול שלוש שאלות : 1.למה הדת מקפידה כל כך על שמירת הצניעות בקרב הנשים מבחינת הלבוש הרי אדם וחווה גם התהלכו עירומים אחד ליד השני לפי התורה ולא היה בזה שום דבר פסול? 2.אני מאוד מתחזקת וחבר שלי דתי ועוזר לי מאוד בעיקר גם כל ההרצאות שלכם [תודה רבה] אבל קשה לי מאוד בשמירת השבת כיוון שמשפחתי חילונית והם מחללים שבת וקשה מאוד לשמור שבת בבית בנוסף לזה ההורים שלי נגד חזרה בתשובה לפי טענתם אם אני חוזרת בתשובה אני משפעת לרעה מהחבר שלי וממשפחתו החרדית [למרות שאני כבר בת 18 ויכולה להחליט בעצמי] מה אני יכולה לעשות בכדי שבכל זאת אני יוכל לשמור שבת בבית שמחללים בו? 3.אני גרה בנהריה ואני מעוניינת לדעת מדוע אין הרצאות של הרב יצחק פנגר באזור , אני מאוד אוהבת את ההרצאות שלו אני צפיתי בכולם [כמה פעמים בכל הרצאה] , וגם כשכבוד הרב זמיר כהן מגיע לאזור נהריה זה מעט מאוד פעמים , האם ישנה אפשרות שתיהיה בנהריה הרצאה של הרב יצחק פנגר כדי שאוכל לפגוש אותו באופן אישי ולצפות מקרוב באחת מהרצאותיו ולא רק בטלויזיה או באינטרנט..? תודה רבה על כל העבודה הנפלאה שלכם!

תשובה

שלום וברכה

1. לפני חטא אדם הראשון לא היו כוחות הרע כלל בליבות בני האדם ולא הייתה שום תאווה לרע, ולכן היו יכולים ללכת עירומים כי יצר הרע לא שלט בהם כלל ולא היה הבדל בין איבר לאיבר והכול היה קודש.

אולם אחר החטא של אדם וחוה כוחות הרע נכנסו בתוך בני האדם והיצר שולט בהם מחוייבם להתכסות ולהיות צנועים.

2. אשרייך שאת זוכה לשמור את השבת מעלת השהת גדולה עד מאוד.

כיתבי לי איפה הקושי שלך לשמור שבת כדי שאוכל לסייע בידך.

3. תוכלי להזמין את הרב פנגר להרצאה בנהריה  הזמנת הרצאות 054-8481889 - דפנה

כמו כן מומלץ ללכת לסופ"ש בענייני יהדות שבהזדמנות זו תוכלי גם להעשיר את ידיעותייך והכרת היהדות וגם תוכלי להיפגש עם הרב ולשוחח איתו

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה